رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ایجاد 8هزار کانون دانش آموزی هلال احمر تا پایان دهه فجر خبر داد.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ظهر امروز (یکشنبه)باحضور در مراسم افتتاح نخستین کانون دانش آموزی هلال احمر که در  دبیرستان رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در  حال  حاضر در درون مدارس طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار تشکل به طور رسمی مجوز فعالیت دارند که شامل بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و سازمان جوانان هلال احمر می‌باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده افزود: بر این اساس متناظر این شورا در سایر استان‌ها در حال تشکیل است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: افتتاح کانون‌های دانش آموزی در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و ریاست جمعیت هلال احمر است که در واقع این کانون‌ها محملی برای فعالیت‌‌های دانش آموزی در زمینه‌های امدادی، عام المنفعه و بشر دوستانه است.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان در قالب کانون‌ها کار تیمی‌ را فراگرفته و در واقع گذشت، فداکاری و ایثار را تمرین می‌کنند و می آموزند که رنگ، نژاد و سلیقه در هلال احمر جایگاهی ندارد.

قبادی‌دانا عنوان کرد: اعضای  کانون‌های هلال احمر توسط اعضای هلال احمر به عنوان اعضای شورای اجرایی در مدارس انتخاب شده و یک نفر به عنوان دبیر مسئولیت اجرایی این کانون را به عهده دارد.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که در قالب این کانون‌ها طرح دادرس نیز اجرایی می‌شود افزود: طرح دادرس با عنوان "دانش آموز آماده در روزهای سخت" بوده که در هشت آیتم مختلف امدادی آموزش می‌بینند که با تشکیل تیم‌های چهارده نفره مواردی از قبیل اطفاء حریق، بانداژ، احیای قلبی و عروقی، آتل بندی، اسکان اضطراری و چادر زنی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر به مناسبت دهه مبارک فجر تعداد 8هزار  کانون دانش آموزی در هشت هزار مدرسه راه اندازی می‌شود که افزون بر این در سال آینده نیز 12هزار  کانون دانش آموزی در مقطع دبیرستان، متوسطه اول افتتاح می‌شود و در نهایت تا سال آ‌ینده 20هزار  کانون دانش آموزی خواهیم داشت.

قبادی‌دانا در پایان تصریح کرد: در قالب کانون‌های دانش آموزی نیز برنامه‌هایی در حوزه تامین سلامت انسان‌ها در جهت پیشگیری از دخانیات، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی تا سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار