آیین افتتاحیه طرح دادرس هلال احمر در مدارس با حضور مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل در سالن شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مصطفی کافی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سازمان آموزش و پرورش در قالب طرح دادرس و تشکیل انجمن های دانش آموزش با هلال احمر استان همکاری خواهد داشت و تلاش داریم تا بتوانیم با آموزش های لازم به دانش آموزان مقطع اول متوسطه آن ها را در برابر آسیب های حوادث طبیعی ایمن سازیم.

وی افزود: 90 مدرسه شهرستان اردبیل در نواحی یک و دو و شهرستان هیر با طرح دادرس هلال احمر تعامل خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح در مدارس در مقابله با حوادث غیرمترقبه و طبیعی آماده باشیم.

در ادامه غیبی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه تمام تلاش هلال احمر فراگیر کردن آموزش های ایمنی و پیش گیری از حوادث طبیعی در تمام اقشار جامعه است افزود: مدارس به عنوان کانون اصلی تربیت نسل فردا و دانش آموزان است و ما با برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات و تشکیل انجمن های دادرس در مدارس این کار را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در جهان 43 بلایای طبیعی وجود دارد و همه ی آنها در ایران مشاهده شده است افزود: می توان با تجهیز مدارس و آموزش دانش آموزان و تشکیل خانه های هلال احمر می توان از حوادث پیش گیری کرده و جان بسیاری از مردم را نجات داد.

در پایان این همایش مقرر شد 25 دی ماه در طی انتخابات در مدارس انجمن های دادرس هلال احمر تشکیل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.