درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد،‌ می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.

حمیدا... سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری تصور می‌کنند که برای درمان سینوزیت حتما باید دارو به ویژه آنتی بیوتیک بخورند که این تصور همیشه درست نیست.

وی تاکید کرد: درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد، می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.

سلطانی اظهار داشت: در مواقعی که سینوزیت چندان شدید نیست، بهترین درمان استفاده از بخور آب گرم برای مرطوب سازی محیط و تنفس راحت تر از طریق بینی و استراحت است.

وی با اشاره به موارد مزمن سینوزیت، یادآور شد: استفاده از آنتی بیوتیک‌ها زمانی که بیماری تشدید شده و علائم بیماری با گذشت زمان بهبود نمی‌یابد، الزامی است.

سلطانی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که بدون نظر پزشک، نباید اقدام به مصرف داروی خاصی کرد و اگر سینوزیت مزمن هم شده است، باید با پزشک در خصوص مصرف هر نوع دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد احتقان مشورت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.