باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد بدلیل اینکه تحریم های ضدمسکو با شکست مواجه شده پس ما کمک های تسلیحاتی خود به نیروهای اوکراینی را افزایش می دهیم .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نیوز ؛ باتوجه به وخاومت اوضاع در شرق اوکراین رهبران آلمان و آمریکا تلاش می کنند بر اختلافات جدید و عمیق میان یکدیگر در قبال اقدامات خود در این کشور غلبه کنند . دولت آمریکا قویا خواستار ارسال تسلیحات بیشتر برای نیروهای نظامی در کیف می باشد و در مقابل آلمان به مخالفی سرسخت برای این پیشنهاد اوباما تبدیل شده است . 

رییس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان روز گذشته ( دوشنبه ) در کنفرانس خبری مشترک به ایراد اظهارنظرات خود در این مساله پرداختند . باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد : از آنجایی که سیاست تحریم های اقتصادی بر ضد روسیه با شکست مواجه شده است ما کمک های تسلیحاتی خود به نیروهای اوکراینی را افزایش می دهیم . تیم امنیتی کاخ سفید قویا در حال بررسی این گزینه ( کمک های نظامی ) می باشد و تصمیم گیری برای اجرا یا عدم اجرای آن به نتیجه مذاکرات صلح اواخر هفته جاری در مینسک بستگی دارد . 

وی افزود : ارسال تسلیحات مرگبار نظامی یکی از گزینه هایی است که همچنان در حال بررسی آن هستیم و هنوز تصمیمی برای اجرای آن نگرفته ایم . 

باراک اوباما در عین حال مدعی شد : من ترجیح می دهد که این مناقشه از راه حل دیپلماتیک حل و فصل شود . اگر پوتین بخواهد به اقدامات خود ادامه دهد انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه بیشتر خواهد شد . 

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در مخالفت با این اظهارات اوباما اظهار داشت : به نظر من ، ارسال سلاح برای نیروهای اوکراینی بحران این کشور را حل نمی کند . 

این در حالی است که اوباما در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد : بدون آنکه به نظرات و عقاید مخالف توجه داشته باشم می گویم که ایالات متحده و اروپا جبهه ای قوی و متحد را از خود نشان می دهند . من تصمیمی برای تغییر نظر خود در این باره ندارم . ما توافق کرده ایم که تحریم های اقتصادی بر ضد روسیه به قوت خود باقی بماند تا مسکو وادار شود به تعهدات خود عمل نماید . 

صدراعظم آلمان نیز با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین ، تاکید کرد : ناآرامی و بحران در اوکراین امنیت را تا حد زیادی در اروپا تهدید می کند .  بعنوان نماینده ای از اروپا می گویم که اگر اصل تمامیت ارضی نقض شود ، ما قادر نخواهیم بود نظم مسالمت آمیز را در اروپا برقرار کنیم . 

رهبران آلمان و آمریکا هر دو بر حفظ تحریم های شدید علیه روسیه تاکید و خاطرنشان کردند : احتمال اینکه این تحریم ها در آینده تشدید شود، وجود دارد . ما همچنان به رایزنی با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای ارائه کمک های مالی بیشتر به دولت اوکراین ادامه می دهیم . 

باراک اوباما در این کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت : درباره ایران و تحریم های ضد این کشور اختلاف نظرهای واقعی با اسرائیل داریم . با این وجود که مخالف حضور و سخنرانی نتانیاهو در کنگره هستم اما بر " پیوند ناگسستنی " میان آمریکا و اسرائیل تاکید می کنم. من بر اساس پروتکل های دیپلماتیک از دیدار با نخست وزیر اسرائیل منع شده ام چرا که وی در آستانه برگزاری دور بعدی انتخابات در 17 مارس می باشد . 

اوباما با تاکید بر اختلاف نظرهای گسترده با اسرائیل بر سر تحریم های ضدایرانی واشنگتن اظهار داشت : با احترام به نتانیاهو همانگونه که قبلا هم گفتم ، من همواره با او صحبت کرده و تیم ما نیز هماهنگی های خود را با تل آویو انجام می دهد اما اکنون زمان این صحبت ها نیست . 

وی افزود : ما حق نداریم دو هفته پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل با نامزدهای آن دیدار داشته باشیم . روابط اسرائیل و آمریکا این گونه است : بسیار فراتر از حزب و جناح . عملکرد ما بر اساس همان " پیوند ناگسستنی "و تعهدی است که ما به امنیت و ارزش های اسرائیل داریم . مسیری که ما برای حفظ این رابطه در پیش گرفته ایم با سیاست های حزبی تیره و تار نخواهد شد . 

اوباما با توجه به ابراز نگرانی های مکرر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره هرگونه " معامله بد " میان کشورهای 5+1 با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور و همچنین دعوتی که اعضای جمهوری خواه کنگره از وی برای سخنرانی علیه سیاست خارجی واشنگتن داشته اند ، خاطرنشان کرد : اگر راه حل دیپلماتیک به نتیجه نرسید من در میان سایر گزینه جستجو خواهم کرد . سایر گزینه ها محدود بوده و چندان جذاب نیستند . اساسا تفاوت های زیادی وجود دارد .



انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، اوکراین ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند امام خمینی دلایل زیادی دارد یک/اسرائیل ووضعیت فعلی ان دوم نظم جهانی بسوی مبارزه با سرمایه داری و.... میرود سوم دست نشانده های ان در بهار عربی تا حدودی تار ومار شدندواینکه تاریخ را بشر فرصتی برای باز خوانی ندارد لذا انچه امروز وهمیشه تاریخ جاری وساری بوده فرصتی بوده برای بشر تا رجوع کند بخدای خویش دیگر بشر باید دو قطبی بشود یک طرف حزب خدا وطرف دیگر حزب شیطان بشر بجائی رسیده که بجز این دو گزینه دیگر انتخابی ندارد .بهترین انتخاب ان است که در پناه خداوند ودر حزب ا.... نام نویسی اگر نشدهاید تا تاخیر نشده به جمع سپاه امام زمان که همانا حزب ا.... است بدر ائید انشا.ا....
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
بابا فیلمشونه اینا خدای دروغ گفتن نقش بازی کردن هستند
آخرین اخبار