کمالی گفت: با بهره برداری از دو واحد پیش تصفیه در حاشیه رود کارون و کرخه آب، حاصل وارد مخازن بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سلطان کمالی مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گزارشی از دستاوردهای این شرکت ارائه کرد.
 
وی با اشاره به اقدامهای انجام شده در غرب کارون گفت: دو واحد پیش تصفیه در حاشیه کارون و کرخه و یک تصفیه خانه آب با ظرفیت بیش از ۷۰۰۰ متر مکعب در روز راه اندازی و آب حاصل وارد مخازن بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون شد.
 
کمالی افزود: بهره برداری یادشده که قرار است یک ردیف آن در آینده نزدیک راه اندازی شود، فرآورش نفت تولیدی از میدانهای مشترک با عراق را در مرحله تولید زودهنگام انجام می دهد.
 
مدیر عامل شرکت نفت وگاز اروندان تصریح کرد: براساس تکلیف مجمع، در حال کد کردن کالاهای اروندان هستیم و برای اولین بار در عمر اروندان صدور سفارش بصورت آزمایشی روی بعضی ادمینهای کالا از طریق سیستم جامع انجام گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت وگاز اروندان وی همچنین از به پایان رسیدن پروژه مخازن استراتژیک (دو مخزن ۲۵۰۰۰۰ بشکه ای)‌ در حوزه عملیاتی نفت وگاز اروندان خبر داد و گفت: این مخازن هم اینک تحویل دائم شدند.
 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به آماده شدن مراحل امضای قرارداد حفاری ۳ حلقه و تعمیر ۹ حلقه چاه افزود: کالاهای تعمیر و حفاری برای دو حلقه چاه و به منظور تسریع شروع کار، بصورت معوض در اختیار پیمانکار قرار می گیرد .
 
به گفته کمالی تمام امور مربوط به تعمیر و نگهداری تأسیسات، چاهها، خطوط برق و ... کل شرکت اروندان به مدت سه سال به پیمانکار واگذار شده که مبلغ این قرارداد نسبت به قبل از کاهش چشمگیری برخوردار است.
 
مدیر عامل شرکت نفت وگاز اروندان ادامه داد: همچنین پروژه احداث ۵۰ کیلومتری خط لوله جمع آوری مخزن مشترک سهراب شروع به کار کرد تا به موازات حفاری و تکمیل چاههای ۱ و۲ سهراب جهت انتقال نفت مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی با اشاره به فعالیتهای عام المنفعه این شرکت از به پایان رسیدن پروژه مرکز درمانی دارخوین خبر داد و گفت:  این مرکز درمانی پیشرفته، خدمات رسانی به تمام مردم شهر دارخوین و ٣٠ روستای تابعه را انجام خواهد داد.
 
 مدیر عامل شرکت نفت وگاز اروندان با بیان این که هم اینک فاز اول ورزشگاه سر پوشیده ۱۵۰۰۰ نفره خرمشهر پایان یافته است تصریح کرد: فاز دوم پس از تهیه شرح کار از طریق مناقصه واگذار و با پیشرفت بسیار خوب در حال انجام است.
 
وی از جمله فعالیتهای عام المنفعه این شرکت را تحویل قطعی زمین چمن دارخوین به فرمانداری شادگان ذکر کرد و ادامه داد: براساس تعهدات این شرکت به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران سالن چند منظوره ورزشی دارخوین و همچنین پروژه زمین چمن خرمشهر در حال تنظیم صورت جلسه تحویل موقت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار