محدود کردن اینترنت پرسرعت خانگی مخابرات و افتتاح چند طرح ارتباطی ومخابراتی در چند استان کشور با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از جمله عناوین خبری هفته گذشته بود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر طرح های مخابراتی و ارتباطی در چند استان افتتاح شد و همچنین در مورد کندی و اختلال در اینترنت پر سرعت خانگی برنامه های شرکت مخابرات مطرح شد.



رضا خلیلی معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به کندی سرعت اینترنت پرسرعت خانگی اظهار کرد:با توجه به اینکه ارائه اینترنت نامحدود به مشترکان یکی از ویژگی‌های خاص اینترنت مخابرات نبست به دیگر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت است و با توجه به اینکه در حال حاضر 80درصد مشترکان اینترنت مخابرات نامحدود هستند، متاسفانه  درصدی از آن‌ها استفاده کافی از اینترنت نمی‌کنند و موجب کندی سرعت اینترنت می شود که در همین راستا حوزه تجاری مخابرات تهران برنامه‌ای برای تعدیل استفاده نامحدود اینترنت در دست اقدام  دارد. 

وی افزود: به منظور استفاده تمام مشترکان از اینترنت پر سرعت مخابرات و کاهش کندی سرعت اینترنت محدودیت‌هایی برای اینترنت نامحدود مخابرات گذاشته می‌شود.


 محمود واعضی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های پست بانک که در محل وزارت ارتباطات و فتاوری اطلاعات برگزار شد در جمع  خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با افتتاح  278 پروژه کوچک و متوسط در سراسر کشور در داخل شبکه پست بانک، پست بانک همراه نیز در سراسر کشور فعال شد.


همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح 278 پروژه پست بانک با بیان اینکه  سیاست‌های دولت ایجاد کسب و کار و اشتغال برای شهروندان است، اظهار کرد: سیاست دولت این است که از همه ابزارهای خود برای کسب و کار و اشتغال استفاده کند و سیاست دیگر دولت رسیدگی و توجه ویژه به مناطق محروم، مناطق مرزی و روستاهای کشور است.


وی در ادامه عنوان کرد: 93 درصد روستائیان یارانه خود را از طریق این پست بانک ها دریافت می‌کنند که می‌توان گفت: رقم قابل توجهی است. 



آزاد حکمت مدیر عامل شرکت مخابرات کردستان با اشاره به اینکه برای اجرای 150طرح مخابراتی بیش از 103 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، افزود: این طرحها در مناطق مختلف شهری و روستایی و در زمینه تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا و با حضور مسوولان استانی ونمایندگان مجلس به بهره برداری رسید . 
 

همراه اول در هفته گذشته به مشترکان خود توصیه کرد قبل از سفرهای خارجی، از داشتن اعتبار کافی در سیم‌کارت خود مطمئن شوند.

بر اساس اطلاعیه این اپراتور، فراهم کردن امکان اعمال بستانکاری برای جلوگیری از قطع بدهی در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل، ارائه خدمات خاص به مشترکان ویژه (VIP) جهت عدم قطع سرویس در خارج از کشور و امکان پرداخت کارکرد میان‌دوره به‌صورت غیرحضوری، از جمله تمهیداتی است که برای مشترکان دائمی در نظر گرفته شده است.


رضا خلیلی معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به تکمیل دایری واگذاری اینترنت پر سرعت مخابرات در برخی مناطق اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای دریافت اینترنت پرسرعت گاهی تعداد پورت‌های اینترنت تکمیل شده و تجهیزات بیشتر باید فراهم شود. 

وی افزود: گاهی اوقات به خاطر رسیدن تجهیزات اینترنت، وقفه‌ای در واگذاری یا ثبت نام دریافت اینترنت ایجاد می‌شود اما به محض دریافت کمبود تغییرات، پیش بینی‌های لازم انجام ومشکلات رفع می‌شود. 


در هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 287 پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در مازندران افتتاح شد.

این پروژه ها شامل 7 طرح زیرساختی، 3 طرح مخابراتی، 258 طرح همراه اول و 19 طرح ایرانسل است که شامل پروژه  توسعه شبکه ملی فیبرنوری به طول 127 کیلومتر، توسعه پهنای باند اپراتورها به ظرفیت 1400 مگابایت بر ثانیه، ایجاد مسیر پشتیبان در مسیر فیروزکوه - بابل، توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها 504 E1، توسعه و تکمیل زیرساخت برق مرکز SC2 بابل و آمل بهشهر قائم شهر است.



همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 720 پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 5000 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی افتتاح و بهره برداری شد.

سامانه جهت یاب سوم طیف فرکانس در شهرستان مشهد مقدس، توسعه پهنای باند دیتای اپراتورها در استان به ظرفیت 1300 مگابایت، توسعه دروازه ارتباطات بین الملل مشهد به ظرفیت 000/10 مگابایت، توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها در استان به ظرفیت E1 2274 ، توسعه شبکه فیبر نوری استان جمعاً به میزان 79 کیلومتر، ازجمله این افتتاح هااست.


محمود واعظي وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در نشستي با فعالان و نخبگان حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات استان گلستان اظهار کرد: توجه به بخش خصوصي در مدت آغاز به کار دولت يازدهم تاکنون هميشه مورد تاييد و تاکيد رييس جمهوري بوده است .

وی گفت: انتظارات بخش خصوصي از دولت بسيار زياد است و هنوز بخش خصوصي حرفه اي که روي پاي خود بايستد وجود ندارد، اين بخش انتظار دارد کاملا آزاد باشد و از سوي ديگر مي بينيم به گونه اي متکي به دولت است.


به مناسبت دهه ی مبارک فجر و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، 110 پروژه پروژه ی مخابراتی در استان گلستان ،با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

وی همچنین مجهز شدن 8000 روستا به اینترنت و اتصال شهرهای کشور با بیش از 9 هزار کیلومتر فیبرنوری را از پروژه های مهم دیگر برشمرد و افزود :با حضور در استان گلستان و جلسات متعددی که با دانشگاهیان ، شرکتهای دانش بنیان و مراکز علمی داشتیم برنامه های مدونی در دست اجرا قرار گرفته است که موجب رونق ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خواهد شد . 


رضا خلیلی معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات تهران با اشاره به افزایش کیفیت مرکز پاسخگویی به مشکلات مشترکان 2020 اظهار کرد: با توجه به اینکه این سیستم به عنوان سیستم پشتیبانی و رفع خرابی اینترنت و ... مطرح است موضوع انتظار در تماس طولانی بود که با توجه به اقدامات انجام شد این زمان مرتفع شد زمان پاسخگوی به مشترکان کاهش یافته است و سعی داریم این زمان کاهش یابد. 

 مسدود کردن فضای مجازی راه حل مناسب و نهایی نیست

واعظی که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر به استان خراسان رضوی و شهر مشهد سفر کرده بود از نزدیک با حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه با توصیف شرایط دنیای کنونی و لزوم استفاده از فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی مجازی گفت: مسدود کردن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و یا جلوگیری از استفاده مردم و جوانان از این ابزار فناوری راه حل مناسبی نیست بلکه باید به گونه ای مدیریت کرد که عوارض منفی و آسیب های احتمالی آن به حداقل برسد.

دعوت وزیر ارتباطات از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت ایام دهه فجر و افتتاح طرح ها و پروژه های ارتباطی و مخابراتی به شهر مقدس مشهد الرضا سفر کرده بود، از مردم ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

واعظی با اشاره به تاثیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر برنامه های سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: قطعا حضور پررنگ مردم ایران اسلامی می تواند بر روند پیشرفت مذاکرات تاثیرگذار بوده و پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار