وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت با اولویت به این بخش ها می نگرد و باید دنبال این بود که ماهواره ملی و مستقل داشت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،بابیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید پشتیبانی از فناوری های نوین و فضایی است اظهار کرد: فناوری فضایی جزء فناوریهای نوین است که در دولت با قدرت توسط دستگاه های مختلف و به ویژه معاونت عملی رئیس جمهوری در حال پیگیری است و گامهای خوبی هم  در این زمینه برداشته شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به این که در امر فضا رقابت و سرمایه گذاری بسیار زیادی شده است افزود: حدود 1200 ماهواره در فضا وجود دارد که در این میان، بیش از 50 کشور ماهواره مستقل دارند و 9 کشور از همسایگان ما به شمار می روند و عملاً اکثر کشورهای دنیا تلاش می کنند بتوانند جایگاه خاصی در امر فضا داشته باشند و رقابت در این زمینه بسیار جدی است.

وی با تاکید بر این که استفاده بهینه و صلح آمیز از فضا هدف دولت تدبیر و امید است، گفت: امروز دانشمندان و پژوهشگران ما توفیقات بسیار خوبی در ساخت ماهواره پرتابگر و ساخت تجهیزات زمینی و هوایی یافته اند.

واعظی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از زحمات ریاست جمهوری در امر ساماندهی امور فضایی اظهار داشت:برنامه های ما برای این بخش جدی است و با توجه به اینکه برنامه 10 ساله اول تقریباً به پایان رسیده و در آستانه تدوین برنامه دوم هستیم، می خواهیم از تمام نیروها استفاده جدی داشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر این که باید از این مرحبه عبور کرد گفت:باید از فاز اول که بیشتر آزمایشی است فراتر رفت و وارد فازی شد که از ماهواره ها استفاده کار بردی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ماهواره ، مستقل ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار