طرح آبیاری تحت فشار در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی نکا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران؛ مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: شهرستان نکا دارای 50 هزار هکتار سطح زیرکشت اراضی زراعی و باغی است که تاکنون 2 هزار و 500 هکتار از مزارع و باغ‌‌های شهرستان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

علی طاهری‌امیری با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سطح زیر کشت و افزایش درآمد کشاورزان از مهم‌ترین اهداف در اجرای آبیاری تحت فشار است، افزود: برای اجرای این طرح در سال‌جاری در شهرستان نکا بالغ بر 10 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی اختصاص یافته تا برای تجهیز اراضی کشاورزی و باغی تلاش شود.

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: کار مطالعه و بررسی طرح‌های جدید برای اجرا در شهرستان در دست اجرا است و امیدواریم که با استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و باغی، شاهد پیشرفت بیشتر در امور کشاورزی باشیم.

طاهری‌امیری افزود: مدیریت صحیح در آبیاری، ساماندهی اراضی کشاورزی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از آب کشاورزی از جمله مزایای استفاده از این طرح است که امیدواریم با همت کشاورزان در بخش‌های وسیع‌تری از اراضی کشاورزی و باغی اجرایی شود.

به گفته وی در راستای اجرای طرح آبیاری تحت فشار، همزمان با دهه‌فجر طرح آبیاری تحت فشار در سطح 3.5 هکتار در روستای آجند افتتاح و به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این طرح در مجموع 333 میلیون ریال اعتبار هزینه شد که 50 میلیون ریال از مشارکت متقاضی و بقیه بلاعوض دولتی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه با اشاره به وجود 600 هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی و باغی در مازندران بیان داشت: تاکنون در 36 هزار هکتار از اراضی از آبیاری تحت فشار استفاده شده است.

طاهری همچنین با اشاره به افتتاح پروژه مرغداری در روستای سه‌کیله نکا افزود: این واحد تولیدی با اعتبار 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که 2 میلیارد ریال آن از مشارکت متقاضی و بقیه از محل تسهیلات و اعتبارات بانکی بوده است.

وی گفت: شهرستان نکا دارای 180 واحد مرغ‌داری با ظرفیت 9 میلیون قطعه است که از 200 هزار تن تولید گوشت سفید استان مازندران، 33 هزار تن به نکا تعلق دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
طراحي و اجراي آبياري تحت فشار