ساری؛

تاکید وزیر بهداشت بر پیگیری مشکلات پزشک خانواده در کشور

سیدحسن هاشمی با تاکید بر پیگیری مشکلات پزشک خانواده در کشور در خصوص سیستم ارجاع در شرایط فعلی اظهار کرد: وقتی خدمات سطح دو آماده نیست، طبیعی است که سیستم ارجاع به درستی انجام نمی‌شود.

وجود نداشتن سیستم ارجاع در شرایط فعلیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، سیدحسن هاشمی شنبه شب در مراسم افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران درباره مرخصی زایمان نیروهای پرستاری تازه جذب شده در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور اظهار داشت:مشکلی در مرخصی زایمان نیرو‌هایی که مقررات شامل آنها می شود وجود ندارد.
وی همچنین درباره اظهارنظر مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور که سخنانی را در رابطه با ایشان گفته بود، تصریح کرد: کهرم انسان شریفی است و به نظر بنده کار خوبی را انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مشکلات پیش روی طرح پزشک خانواده نیز افزود: ما هم به مشکلات موجود در نظام پزشک خانواده آگاهی داریم، این مشکلات را قبول داریم و به دنبال حل مشکلات و اصلاح موانع هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم ارجاع در شرایط فعلی به نوعی وجود ندارد، اظهار کرد: وقتی خدمات سطح دو آماده نیست، طبیعی است که سیستم ارجاع به درستی انجام نمی‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید سیستم ارجاع از بین برود، تصریح کرد: کشور به پزشک خانواده احتیاج دارد و این طرح باید بازنگری شود و همانطور در ابتدا گفتم 10 تا 15 سال طول می‌کشد تا موانع و مشکلات طرح پزشک خانواده برطرف شود.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.