عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد؛

رسانه‌های غربی ابزاری برای دمیدن به آتش اسلام هراسی/ پنهان کردن جنایت علیه مسلمانان نتیجه تئوریزه شدن اسلام هراسی در آمریکا و غرب

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رسانه‌های غربی پیش قراول و ابزاری برای دمیدن به آتش اسلام هراسی هستند، گفت: زمینه تئوریزه کردن اسلام هراسی را همین رسانه‌ها ایجاد کردند.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی و سکوت رسانه‌های غربی اظهار داشت: سیاست رسانه‌ها معمولا بر این است که اخباری را در قاب رسانه‌های خودشان قرار دهند که واجد سه ویژگی‌ باشد؛ ارزش خبری، مخاطب محوری و پاسخ دادن به نیاز مخاطبان و سیاست بنگاه خبری از ویژگی‌های رسانه‌ها در جهت انتشار اخبار است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه متاسفانه طی دو دهه گذشته به ویژه پس از 11 سپتامبر موج اسلام هراسی در کشورهای غربی بسیار برجسته شده است، گفت: رسانه‌های غربی پیش قراول و ابزاری برای دمیدن به آتش اسلام هراسی هستند.
 
عابدینی بیان کرد: معمولا‌ خبرهایی که حکایت از ظلم و ستم به مسلمانان باشد عموما از طرف رسانه‌های غربی منعکس نمی‌شود، نمونه بارز آن هم بحث مربوط به کشته شدن سه مسلمان در جریان یک اقدام اسلام هراسانه‌ است.
 
 وی با اشاره به اینکه زمینه تئوریزه کردن اسلام هراسی را همین رسانه‌ها ایجاد کردند، افزود: بنابراین آنها اقدام خودشان را مجددا بازتاب نمی‌کنند که برای همگان این پرسش مطرح شود که آنچه که امروز سبب اقدام فیزیکی بر ضد مسلمان شده ناشی از تلاش رسانه‌ای امپراطوری نظام سلطه است؟
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اگر این اقدام از سوی یک فرد مسلمان بر ضد افراد غیر مسلمان انجام می‌شد حتما در صدر اخبار رسانه‌های غربی قرار می‌گرفت و آن را یک اقدام تروریستی جلوه می‌دادند.
 
عابدینی بیان کرد: در پس این اقدام ما می‌بینیم که علی رغم اینکه سه دانشجو در پس یک اقدام تروریستی کشته شدند، هیچ یک از رسانه‌های غربی واژه تروریست را استفاده نکردند زیرا از دید آنها اقدامات تروریستی صرفا برچسبی است که به مسلمانان منتسب می‌شود و این عمل را به افراد غیر مسلمان نسبت نمی‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه فردی از کره‌جنوبی دست به کشتار تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاهی افزود: بنابراین کاملا روشن است که این اقدام رسانه‌های غربی مغایر با آزادی اطلاع رسانی و همچنین مغایر با احترام و مسئولیت پذیری رسانه‌ای است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پنهان کردن اقدامات این چنینی‌ علیه مسلمانان نتیجه تئوریزه شدن اسلام هراسی در جامعه غرب و به ویژه آمریکا است، گفت: بنابراین در چارچوب برخورد دوگانه رسانه‌های آمریکایی ما شاهد عدم پوشش این گونه خبرها هستیم و حتی سیاستمداران آمریکایی با تاخیر یک هفته‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که به صورت مشخص اوباما و سایر مقام‌های رسمی آمریکا را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار