به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ از جمله شگرد های بازاریابی شرکت اپل رونمایی از محصولات خود پیش از معرفی نهایی آنهاست، البته خود این شرکت به طور مستقیم دست به چنین کاری نمی زند بلکه با کمک خبرگزاری ها و چند شرکت چینی وابسته برخی از اطلاعات آخرین محصولات خود را رونمایی می کند، به نحوی که مشتریان همواره منتظر محصولی عجیب از این شرکت هستند.
در آخرین نمونه تنها چند ماه مانده به معرفی آیفون 6 تصاویری از بدنه ی این تلفن هوشمند در خبرگزاری ها به نمایش گذاشته شد، خبرگزاری ها ادعا می کردند این تصاویر را شرکت چینی تولید کننده ی قاب و بدنه ی محصولات اپل در اختیارشان گذاشته است، طرح هایی که بعد از معرفی آیفون 6 راست بودن آنها به اثبات رسید.
گاهی هم تولید محصولات عجیب از شرکت اپل ادعا می شود، برای نمونه در زمان معرفی آیفون 5 کلیپی که در آن ادعا شده بود اپل قصد دارد کیبورد مجازی را جایگزین صفحه کلید های لمسی کند در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، ادعایی که هرگز به اثبات نرسید.
شگردی قدیمی در امر بازار یابی که می توان گفت در آن مشتری را همیشه منتظر می گذارد، حالا وال استریت ژورنال بازار شایعه ی این شرکت را داغ کرده است، در گزارشی این خبرگزاری ادعا کرده در گفتگو با یک منبع ناشناس متوجه شده اپل خط تولیدی برای عرضه ی ماشین الکترونیکی به راه انداخته است.
این گزارش باعث شده بازار شایعه پیرامون خودروی الکترونیکی شرکت اپل داغ شود، منبع ناشناس می گوید اپل درحال مذاکره با تولید کنندگان خودروی های لوکس است، در همین راستا برخی از طراحان مرسدس بنز را به استخدام خود درآورده است، همچنین ادعا شده اپل 46 نفر از کارکنان سابق "تسلا" را استخدام کرده است.