ترابی گفت: حجم تجهیزات پزشکی در سال 2020 به بالای هزار میلیارد تومان می‌رسد، این درحالی است که میزان آن در سال 2002 ، 174 هزار میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ماشا‌ءالله ترابی دبیر علمی سمینار فناوری سلامت در این سمینار گفت: حجم تجهیزات پزشکی در سال 2020 به بالای هزار میلیارد دلار می‌رسد در حالی که این میزان در سال 2002 ، 174 هزار میلیارد دلار بود و در کشورهای اروپایی بیشترین حجم تجهیزات پزشکی دیده می‌شود. 

وی با اشاره به تغییر محیط بیمارستان‌ها افزود: در زمینه رادیولوژی تغییراتی صورت گرفته و این زمینه برای تشخیص و درمان نیز به کار می‌رود. این تغییرات در اتاقهای عمل نیز دیده می‌شود. 

دبیر علمی سمینار فناوری سلامت ادامه داد: در گذشته محور تمام فعالیت‌های درمانی پزشک بود و امروز خدمات تیمی در زمینه درمان بیماری‌ها مطرح است که اوج آن در پزشک خانواده مشاهده می‌شود. همچنین با توجه به آنکه در کشور  بیشترین منابع در زمینه بیوتکنولوژی دریایی وجود دارد هنوز به میزان زیادی از آن استفاده نمی‌شود و با چالشهای جدی در زمینه زنجیره غذایی کشور روبرو هستیم که از جمله آن می‌توان به بحث روغن پالم اشاره کرد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار