رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا گفت: نخستین جشنواره شبی با کارآگاهان امشب در دو بخش خاطرات کارآگاهان در چهار حوزه قتل و انواع آن، آدم‌ربایی، انواع سرقت و جعل و کلاهبرداری و در بخش تجارب در ستاد ناجا برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ بیابانی، رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا در مورد برگزاری اولین جشنواره « هر کارآگاه یک تجربه یک خاطره» اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ چرا که با کالبد شکافی یک خاطره می توانیم پی ببریم کارآگاه ما از نظر آموزش در چه وضعیتی قرار دارد، جایگاه مدیریت کارآگاهی کجاست؟ آموزش سازمان‌ها و نهادها چه تاثیری در ماموریت ها دارد؟

وی در ادامه افزود: پلیس آگاهی علیرغم اینکه یکی از قدیمی ترین ومقتدرترین پلیس های کشور است اما متاسفانه در تولید ادبیات رشد چندان مناسبی نداشته است لذا این جشنواره گامی است تا بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم و برای اینکه بتوانیم نظریه بومی و ایرانی در خصوص جرائم مختلف داشته باشیم، نیاز است شیوه‌های جرائم، ویژگی جرائم، ویژگی مجرمان و نقش اقلیم در وقوع جرم را در اختیار گیریم تا بتوانیم آنها را دسته‌بندی و طبقه‌بندی کنیم.
 
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس آگاهی در کنار ماموریت اصلی خود یعنی مدیریت بر جرم وظیفه دیگری را نیز برعهده دارد، تصریح کرد: با ارائه آموزش به سازمانها و نهادها، مردم و صنایع خودروسازان باعث می شود سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، درغیر این صورت سرریز همه پس افتادگی‌های سازمان‌های دیگر بر دوش پلیس آگاهی سنگینی کند و این پلیس بایستی شیوه دستگیری را ادامه دهد و به جای مبارزه با جرم، با مجرم مبارزه کند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: از آنجایی که پلیس آگاهی خود به عنوان منبعی از اطلاعات غنی است با اشتراک‌گذاری مناسب اطلاعات می‌تواند همکاری‌های سازمان‌های دیگر را در راستای ماموریت خود همسو سازد.
 
دبیر اولین جشنواره شبی با کارآگاهان اذعان داشت: از موضوعاتی که در پلیس آگاهی از اهمیت دو چندان برخوردار است آموزش کارآگاهان است زیرا کارآگاهان سرمایه‌های واقعی پلیس آگاهی هستند و باید به هر طریق ممکن در به روز کردن اطلاعات آنان دریغ  نورزید، در این بین یکی از این روش‌ها، آموزش آگاه‌سازی شیوه‌ها و شگردهای مجرمان است.
 
وی گفت: این جشنواره تلاش دارد با جمع آوری دیدگاه‌های کارآگاهان کشور و دسته‌بندی، مجددا پس از بازپروری، آنها را برای آموزش کارآگاهان فردا مهیا سازد. هر چقدر کارآگاهان فردا « دانشجویان امروز» این خاطرات را مرور کنند؛ آینده را بهتر می‌توانند ترسیم سازند و مطمئنا خطاهای آنها کاهش می‌یابد.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: بر این اساس پلیس آگاهی ناجا در نظر دارد با احیای مراتب کارآگاهی شیوه استاد شاگردی را مجددا فراهم کند که از یک طرف کیفیت پرونده‌ها علمی تر و محکمه پسندتر و از طرف دیگر گردش اطلاعات و تجارب به صورت منطقی انتقال یابد.
 
دبیر نخستین جشنواره شبی با کارآگاهان تصریح کرد: در این گردهمایی خاطرات متعددی از استان های سراسرکشور توسط همکاران کارآگاه به نگارش درآمده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که هر یک به تنهایی ارزش کتاب، فیلم و... را دارد.
 
گفتنی است، این خاطرات را به دو بخش تقسیم شده است بخش اول مربوط به خاطرات کارآگاهان است که در چهار حوزه قتل و انواع آن، آدم‌ربایی، انواع سرقت و جعل و کلاهبرداری تنظیم شده است و در این حوزه نویسندگان علاوه بر پرداختن به موضوع مورد اشاره محاسن و معایب فرآیند پی جویی پرونده را نیز تشریح نموده اند و همچنین روشهای کشف و سرنخ یابی به درستی در خاطرات پرداخته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار