صندوق توسعه سرمایه گذاری چای با مشارکت تولید کنندگان اعم از چایکاران، کارخانه داران و تجار و بازرگانان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رئیس سازمان چای کشور در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت : اهمیت اقتصادی چای در استان های گیلان و مازندران از لحاظ معیشت و ایجاد اشتغال قابل توجه است.

محمد ولی روزبهان افزود :برخی از کمبودها و نقایص و عدم برنامه ریزی برای ساماندهی در این بخش تهدیدهایی را برای این صنعت همراه داشته که جهت بهبود وضعیت این صنعت حمایت همه جانبه دولت را می طلبد.

در ادامه این نشست عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در کشاورزی گفت: بر اساس صورتجلسه تهیه شده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سهم اعضا از زنجیره ارزش چای شمال ۷۰ % - چایکاران ۲۵ % - صاحبان صنایع ، تجار و بازرگانان ۵ % خواهد بود.

اشرفی تاکید کرد: پس از تصویب طرح تاسیس صندوق چای ، ستاد اجرایی متشکل از سازمان چای و صندوق مادر تخصصی به زمانبندی و تنظیم و تفکیک وظایف در روند تشکیل این صندوق می پردازند.

وی اظهار داشت: پس از تشکیل صندوق مرکزی چای ،ایجاد صندوق های شهرستانی در دستور کار قرار می گیرد.

محمد باقر نوبخت ؛ معاون رئیس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیش از این در سفر به گیلان اعلام کرد که تمامی اختیارات دولت اعم از واردات، صادرات، تولید و فروش و بازرگانی چای، به سازمان چای کشور واگذار شده است .


انتهای پیام /زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.