مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» تألیف «سیدعلی مرتضوی امامی زواره ای» را چاپ و روانه بازار نشر نمود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در جدیدترین اثر خود کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» تألیف سیدعلی مرتضوی امامی زواره ای را چاپ و روانه بازار نشر نمود.

در این کتاب، به شیوه‌ی تحلیلی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌ی بین‌الملل بررسی شده است که در بخشهای آغازین آن دیدگاههای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص سیاست خارجی، مورد بررسی قرار گرفته و سپس در فصول بعدی به بیان دستاوردهای بین‌المللی انقلاب در سطح منطقه و جهان و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی بین‌المللی پرداخته است.

در  مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:

انقلاب یكی از پدیده‌های عظیم و نادر در حیات اجتماعی به شمار میرود؛ آن گونه كه نادر بودنش سبب ضعف در شناسایی و عظیم بودنش موجب موضع گیریهای متناقض در برابر آن گردیده است. نكته‌ی مهم در تحلیل این پدیده، اصل تنوع و كثرت در حدود و ماهیت انقلاب هاست. به بیانی دیگر، هر انقلابی را ماهیتی است كه نشانه‌ی هویت و مقاصد مطلوب آن محسوب میگردد. 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی برای خدا و معنویت و ارزشها نه تنها ریشه در اعتقادات اسلامی داشت بلكه محرك و هدف خود را در دین جستجو می‌كرد. اندیشه‌ی انقلاب اسلامی به عنوان نمونه‌ای تازه از نظام حكومتی در چشم‌انداز جهانی، كه از سرچشمه زلال اسلام ناب نشأت گرفته بود، توانست در زمانی كوتاه مرزهای محدود جغرافیایی را درنوردد و پیام اصلی خود را كه همانا مبارزه با ظلم و ستم و برپایی حكومتی عادلانه بود، به دورترین نقاط جهان برساند. از دیگر سو، انقلاب اسلامی با شكستن انحصارگرایی در عرصه‌ی روابط بین الملل و برهم‌زدن معادلات جهانی و منطقه‌ای توانست اعتماد به نفس را در مسلمانان تقویت كند و با شالوده‌ریزی نظم بین المللِ فارغ از سلطه‌ی قدرت‌های استكباری براساس سیاست «نه شرقی نه غربی» بارقه ی امید را در دل میلیونها مسلمان و مستضعف جهان بیدار نگه دارد.

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را بررسی كنیم، بی‌شك در كنار دستاوردهای داخلی، دستاوردهای بین‌المللی عظیمی جلوه می‌كند كه هریك به تنهایی برای موفق دانستن انقلاب قابل استناد است.
 
این اثر در شمارگان 2500 نسخه و 224 صفحه و به قیمت 50.000 ریال در قطع پالتویی و در قالب «دانستنی های انقلاب برای جوانان» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر گردیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین گلی
۱۱:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
سلام خیلی عالیه.من عاشق اسلام هستم وبیشتر میخوام درمورد انقلاب کشورمون بیشتر بدونم.مرسی