این رقابت‌ها با هدف ایجاد ارتباط بین افراد فعال در این حوزه و تبادل دانش در 5 سال پیاپی به کار خود ادامه می‌دهد.

دکتر امینی،  مدیر اجرایی مرکز آموزش‌ها و عضو هیئت علمی دانشگاه شریف در خصوص پنجمین رقابت‌های آپای شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اهداف اصلی برگزاری این رقابت، ایجاد انگیزه در قشر تحصیل کرده، تشویق، تبادل دانش و ایجاد ارتباط بین افراد فعال در این حوزه است، که در 6 محور به طور همزمان و در 3 روز درحال برگزاری است، مرحله مقدماتی این مسابقات با شرکت بیش از 800 تیم از دانشگاههای سراسر ایران و کشورهای مختلف به صورت آنلاین برگزار شد که از این بین 20 تیم برتر ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند و امروز دوره‌ی نهایی فتح پرچم با حضور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است. لازم به ذکر است که بخش کارگاههای آموزشی در3 روز برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بین 20 شرکت کننده، 17 تیم خارجی و 3 تیم داخلی به رقابت در آمدند، سطح رقابت‌ها بالا رفته و به واسطه آن سطح سوالات ارتقا یافت. 90 درصد از شرکت‌ کنندگان رده‌ی سنی دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس را تشکیل می‌دهند.

مدیر اجرایی مرکز آموزش در ارتباط با مسابقه فارنزیک عنوان کرد: این مسابقه با همکاری پلیس فتا برگزار شده و هدف از آن گزارش و اطلاعاتی است که شرکت کنندگان بایستی از یک سیستم مورد نفوذ ارائه دهند. به این شکل که عکسی از اطلاعات درون سیستم در اختیار گروهها قرار گرفته و افراد باید عدله محکمه پسندی را استخراج نمایند.

دکتر امینی، درخصوص تغییرات رقابت‌های امسال آپا خاطر نشان کرد: امنیت سخت افزاری از جمله بخش‌هایی است که به رقابت امسال افزوده شده است. همچنین بخش فتح پرچم نیز با افزایش تعداد سیستم‌ها و گسترش سطح مسابقات تغییر چشم گیری داشته است.

گفتنی است که بین‌المللی شدن مسابقات آپا نسبت به پارسال پیشرفت چشم گیری داشته است.

وی در پایان افزود: فردا، چهارشنبه این رقابت‌ با ارائه نتایج به کار خود خاتمه می‌دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار