ارسال 70 میلیارد طرح به شورای اقتصاد،انتخاب سرمایه گذار برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از طریق مناقصه عمومی یک مرحله‌ای و بدهی 755 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از اهرمهای کلیدی و ابزارهای توسعه اقتصادی کشور است که درهمین راستا وزیر نفت تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن طرحهای کلیدی معطوف کرده است.


مدیر شرکت حفاری شرکت پترو پارس گفت: طولانی‌ترین مخزن پارس جنوبی با ٥ هزار و ٣٠٠ متر در فاز ١٢ پارس جنوبی حفاری شد.

رئیس سازمان حراست صنعت نفت از راه اندازی سیستم حفاظت الکترونیک فاز ١٢ پارس جنوبی،همزمان با افتتاح رسمی این طرح در آینده نزدیک خبر داد.

کاظمی گفت: ذخیره بنزین کشور با افزایش تولید این فرآورده در پالایشگاههای نفت و مدیریت مصرف آن در وضعیت مناسبی قرار دارد به طوری که هم اکنون ذخیره بنزین حدود ١,٢ میلیارد لیتر است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که تا اردیبهشت ماه سال آینده زیر ساختهای لازم برای صادرات گاز به عراق از سوی ایران فراهم می شود، گفت: تاکنون ١٤ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر عامل شركت نفت و گاز پارس گفت: آتش سوزی بيرون از محوطه فازها اتفاق افتاده و به هيچ وجه به پالايشگاه 18و17 ربطي ندارد و به شدت خبر آتش سوزي را تكذيب مي كنم.

مدیرشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان گفت: با تعمیر توربین سولزر شماره سه مرکز انتقال نفت شهید آل خمیس امیدیه توسط متخصصان داخلی صنعت نفت، حرکت در مسیر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از واگذاری طرحهای NGL خارگ و پتروشیمی های گناوه و دشستان به صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: ظرفیت انتقال گاز کشور با اجرای سه خط ششم، نهم و یازدهم سراسری از محل بند «ق» تبصره دو بودجه امسال، روزانه ٣٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

مشاور وزیر نفت در امور راهبردی از دفاع خوب مردان حقوقی شرکت ملی نفتکش در دادگاه لندن خبر داد و گفت: وقتی حرکت سیاسی باشد دیگر دادگاه و دفاع خوب معنا ندارد.

حسین‌نیا گفت: مشترکان بخش های خانگی، تجاری، نیروگاهی، صنایع عمده و غیره عمده استانهای تهران و البرز در ١٠ ماه امسال ٢١,٤ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از کاهش قیمت فروش نفت خام ایران در بازار خبر داد و گفت: رقابت در بازار آسیا برای به دست آوردن بازار فشرده است.

مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره، گفت: در صورت اجرای کامل و نهایی پروژه SCADA در کلیه مناطق عملیاتی فلات قاره می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک مدیریت سکوهای عملیاتی به صورت کنترل از راه دور (Uman) انجام شود.

بنزين مصرفی تهران در هفته منتهی به 24 بهمن امسال به 93,5 ميليون ليتر نزديک شد.

حسینی گفت: در دومين دور مذاكرات مشترك بين پژوهشگاه صنعت نفت ايران و شركت سوكار آذربايجان ( شركت ملي نفت آذربايجان) توافق شد در سه زمينه، استفاده از امكانات و خدمات شركت سوكار ، ارايه خدمات از سوي پژوهشگاه صنعت نفت به اين شركت و همچنين حضور مشترك در بازارهاي منطقه همكاري‌هاي فناورانه نفتي از سوي دو شركت توسعه يابد.

شركت ملي نفتكش ايران اقدام اتحادیه اروپا را در تحريم دوباره اين شركت برخلاف تمامی موازین حقوقی دانست و اعلام كرد: اين اقدام در حالی صورت گرفته است که هیچ دلیل جدیدی برای آن به لحاظ حقوقی مطرح نشده و به‎طور کلی اتهامات قبلی تکرار شده است.

رئیس ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور از کاهش سهمیه سوخت خودروها در کشور خبر داد و گفت: سهمیه تاکسی‌های بین شهری و دوگانه سوز از 900 لیتر به 750 و 500 لیتر کاهش می‌یابد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، با اشاره به اینکه 5 فاز اسمی پارس جنوبی به ظرفیت 100 میلیون مترمکعب گاز به زودی افتتاح می‌شود، گفت: هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان هدررفت انرژی بابت خوردگی در تجهیزات نفتی نداریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، از اعلام فراخوان برای انتخاب سرمایه گذار به منظور گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از طریق مناقصه عمومی یک مرحله‌ای خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با بهره‌برداری از دو واحد پیش تصفیه در حاشیه رود کارون و کرخه، آب حاصل وارد مخازن بهره‌برداری و نمک‌زدایی غرب کارون شد.

مدير گازرسانی شرکت ملی گاز ايران گفت: تحويل گاز به نيروگاه‌های کشور با افزايش نزديک به 13 ميليارد مترمکعبی در 332 روز امسال به 46 ميليارد و 340 ميليون مترمکعب رسيد.

با تصمیم امروز نمایندگان مجلس، دولت در سال ۹۴ قیمت فرآورده‌های نفتی را به میزان ۵ درصد افزایش خواهد داد.

مقدم با بیان اینکه صنعت نفت بعنوان پیشرات اقتصادملی و با رویکرد توسعه و اقتصاد دانش بنیان به سمت پیشرفت گام برمی دارد گفت: کشورهای قدرتمند با قدرت فناوری خود توانستند ظرف چند سال اخیر یک اقدام غیر اقتصادی نظیر شیل اویلها را به طور کامل اقتصادی کنند و با آن معادله های بازار نفت را به هم ریزد در حالی که کشورهایی نظیر ایران هنوز در مورد فناوری و پژوهش گامهای اولیه را هم بر نداشته اند.

ميانگين مصرف روزانه بنزين کشور در هفته منتهی به 24 بهمن امسال به بيش از 66 ميليون ليتر رسيد.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با هدف حمایت از پروژه های بند (ق) و حمایت از توسعه آنها با بانک سپه تفاهمنامه همکاری امضا کردند که پس از تایید پروژه ها از طرف شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای استفاده از تسهیلات و تامین مالی به بانک سپه معرفی می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بزرگترین طرح متانول جهان (پتروشیمی متانول کاوه) در بندر دیر در حال اجراست، گفت: توسعه صنایع پایین دستی متانول در منطقه دیر نیازمند حمایت از صندوق توسعه ملی است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با تداوم روند فعلی مصرف انرژی در کشور تا کمتراز یک دهه آینده سرنوشت دریاچه ارومیه وسفره های آب زیرزمینی برای مخازن نفت وگاز ایران تکرارمی شود.

متاسفانه علیرغم سیاست دولت برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور شاهد رواج نصب پکیج در بالکن منازل هستیم که این موضوع مصرف گاز را افزایش می دهد.

هامانه از ارسال 70 میلیارد طرح بر اساس بند "ق" تبصره 2 بودجه 93 به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: حدود 30 میلیارد دلار از این میزان مربوط به 12 طرح پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی است که تاکنون 10 میلیارد دلار آن به تصویب رسیده است.

کاظم زاده از ارسال 280 مقاله به دبيرخانه دومين كنگره ملي صنعت حفاري خبر داد و گفت: این کنگره در روزهای 12 و 13 اسفند ماه در پژوهشگاه صنعت نفت ایران با هدف تهيه نقشه راه صنعت حفاري برگزار می شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از از بدهی 755 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: بیش از 78 درصد بدهی‌ها مربوط به شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر است.

مصرف گاز بخش خانگی کشور، بر اساس پيش بينی سازمان هواشناسی کشور تا شنبه هفته آينده (دوم اسفند) با ورود موج جديد سرما به مرز 450 ميليون مترمکعب می‌رسد.

رئیس امور مطالعات و ارزیابی طرحهای دفتر توسعه صنایع پایین دستی گفت: بهترین حمایت دولت از تولید محصولات پتروشیمی حذف ارز مبادله ای برای کالاهای وارداتی مشابه داخلی است اگر اصرار براین دارند حداقل بایستی کالاهای استراتژیک و نایاب و خاص که امکان تولید در داخل وجود ندارد را وارد کشور کند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: آخرین سهمیه زمستانی در کارت سوختها شارژ می شود به طوری که ٦٠ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با نرخ هر لیتر ٧٠٠ تومان و ٣٠٠ لیتر بنزین آزاد با نرخ یکهزار تومان، ساعت ٢٤ پنج شنبه ( ٣٠ بهمن ) به کارتهای سوخت واریز می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: قطر در حال حاضر روزانه 22 میلیارد فوت مکعب گاز برداشت می کند، اما میزان تولید گاز ایران از پارس جنوبی 15 میلیارد فوت مکعب است که با تکمیل فازهای 12،15،16،17 و 18 و همچنین راه اندازی فاز 19 میزان تولید گاز ایران به 17 میلیاردفوت مکعب افزایش خواهد یافت.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه در سالجاری حدود 100 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شد و این افزایش در مقایسه با سال گذشته 22 میلیارد مترمکعب است گفت: پیش بینی می کنیم گاز تحویلی به نیروگاهها تا پایان سال به 50 میلیارد مترمکعب گاز برسد که این رقم در صنعت گاز بی سابقه است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: به دولت پیشنهاد دادیم تا برای ١٥ طرح که بالای ٦٠ درصد پیشرفت دارند با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و در ازای در اختیار گرفتن محصول این طرحها، از منابع مالی صندوق توسعه ملی کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار