ساری؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی با احداث کتابخانه عمومی استاندارد نوشهر

مراسم کلنگ زنی احداث کتابخانه عمومی استاندارد نوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، در مراسمی احداث کتابخانه عمومی استاندارد نوشهر با سرمایه گذاری اولیه 700 میلیون تومانی «حاج محمد لر» از خیرین این شهرستان آغاز شد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهادکتابخانه های عمومی کشور در این مراسم با تقدیر از حاج محمد لر در جهت ساخت این کتابخانه در کشور، گفت: این اقدام ارزشمند و دیگر اقدامات و تلاش های خیرین کتابخانه ساز باید در سطحی ملی معرفی شود.

الله یاری افزود: معرفی این چهره ها در کشور باعث خواهد شد تا فرهنگ کتابخانه سازی در کشور ترویج یابد و دیگر استان ها نیز در این خصوص فعال شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سرنوشت کتابخانه های عمومی کشور و اداره آن به دست مردم است، گفت: کتابخانه های عمومی باید با همت مردم بویژه شخصیت های برجسته و سرشناس گسترش یابد و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته را نیز بایستی به درستی به مردم معرفی کرد.

الله یاری حضور شخصیت های علمی و دینی در کتابخانه ها را باعث ایجاد انگیزه در دیگر افراد دانست و افزود: عضویت شخصیت های دینی و فرهنگی و علمی باعث رونق کتابخانه ها خواهد شد.

معاون نهادهای کتابخانه های عمومی کشور همچنین تاکید کرد: باید تاریخ شفاهی کتابداران و خیرین کتابخانه ساز جمع آوری شود تا از تجربیات آنان در آینده استفاده کرد.

الله یاری در پایان با تمجید مجدد از حاج محمد لر، برای سه فرزند مرحوم وی که این کتابخانه استاندارد به نیت آنها ساخته خواهد شد، طلب آمرزش و مغفرت نمود.


انتهای پیام /ع

برچسب ها: ساری ، عمومی ، کتاب ، فرهنگ ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.