مديرکل دفتر امور تحقيقات برق توانير:

صنعت برق نیازمند تحقیقات کاربردی است

محمدعلي فرحناکيان مديرکل دفتر امور تحقيقات برق توانير در دانشگاه يزد گفت: صنعت برق در طول سال‌هاي گذشته تحولات عظيمي را پشت سر گذاشته و همواره از تحولات اين حوزه به عنوان دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي ياد شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلي فرحناکيان مديرکل دفتر امور تحقيقات برق توانير در مراسم افتتاح آزمايشگاه عايق و فشار قوي دانشگاه يزد گفت: صنعت برق در طول سال‌هاي گذشته تحولات عظيمي را پشت سر گذاشته و همواره از تحولات اين حوزه به عنوان دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي ياد شده است.

فرحناکيان افزود: با توجه به اينکه دانش در حوزه برق در گذشته به طور کامل وابسته به خارج بود، اين صنعت کمترين مشکلات را به دنبال تحريم‌ها پشت سر گذاشت و تحريم‌ها کمتر توانست سدي در مسير تحولات عظيم اين حوزه باشد.
 
وي با بيان اينکه صنعت برق ايران در جهان از جايگاه خوبي برخوردار است، افزود : جايگاه امروز ايران با پنجاه  سال قبل به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.

فرحناکيان گفت: صنعت برق براي ادامه سير تحولي خود نياز به همکاري دانشگاه‌ها دارد و ما در تلاش براي افزايش ارتباط ميان توانير و دانشگاه‌ها هستيم و از طرح‌هاي مرتبط با اين حوزه که مي‌تواند در صنعت برق کشور تحول ايجاد کند، استقبال و البته حمايت خواهيم کرد.

مديرکل امور تحقيقات برق توانير با تاکيد بر اينکه دانشگاه يزد با توجه به ظرفيت‌هاي استان مي‌تواند ارتباط بسيار خوبي با توانير داشته باشد، عنوان کرد: يزد در اغلب ايام سال از انرژي خورشيد بهره‌مند است و دانشگاهيان در اين زمينه مي‌توانند تحقيقات گسترده‌اي انجام دهند و پروژه‌هاي خوبي را در کنار يکديگر اجرا کنيم.

فرحناکيان تاکيد کرد: صنعت برق به شدت نيازمند تحقيقات کاربردي است و از تحقيقاتي که داراي اين شرايط باشد، استقبال خواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه برق جمهوري اسلامي ايران ظرفيت اتصال به شبکه جهاني برق را دارد، عنوان کرد: شرکت توانير به دنبال ايجاد زيرساخت‌ها و تامين مايحتاج براي رسيدن به اين هدف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار