چیت چیان:

مسیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز هموار نشده است

وزیر نیرو گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر طرح جدیدی است که هنوز هموار نشده و امیدواریم با تلاش صنعت‌گران، حمایت صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از هفتمین نمايشگاه انرژي‌هاي تجديدپذير، بهره‌وري و صرفه‌جويي انرژي در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت‌های بومی خوبی برای ساخت توربین‌های بادی، توربین‌های آبی کوچک و پنل‌های خورشیدی ایجاد شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری اولیه برای تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر بالاتر است اما هزینه سالانه آن به‌دلیل استفاده از سوخت فسیلی بسیار کمتر است و فقط هزینه تعمیر و نگهداری دارد.

وی با اشاره به برخی حمایت‌های وزارت نیرو برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: هر کسی در منزل خود از انرژی خورشیدی استفاده کند، وزارت نیرو 50 درصد آن را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد به‌دلیل قیمت پایین برق احساس می‌کنند که در صورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند، گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موجب کمک به حفظ محیط زیست و کاهش انتشار کربن در محیط می‌شود.

وزیر نیرو یکی از موانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را مشکل تامین تسهیلات از صندوق توسعه ملی و بانک‌ها عنوان کرد و گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر طرح جدیدی است که هنوز هموار نشده است و امیدواریم با تلاش صنعت‌گران، حمایت صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توسعه یابد.

وی اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، می‌توانستیم تا سقف پنج‌هزار مگاوات انرژی باد و خورشید در کشور تولید کنیم که با توجه به ظرفیت پایین کنونی این نوع انرژی‌ها، هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو 50 درصد هزینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را پرداخت می‌کند و در صورتی که مشترکان برق مازاد بر مصرف داشته باشند، به‌صورت تضمینی با نرخ 465 تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت خریداری می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، خورشیدی ، پنل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار