اراضی بیابانی شهرستان های دهلران مستعد تولید گردوغبارولایحه قانون حفاظت وتوسعه پایدار کوهستان زاگرس در برنامه ششم توسعه ازجمله مهمترین اخبار محیط زیست در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اراضی بیابانی شهرستان های دهلران مستعد تولید گردوغبارولایحه قانون حفاظت وتوسعه پایدار کوهستان زاگرس در برنامه ششم توسعه ازجمله مهمترین اخبار محیط زیست در هفته گذشته بود.

محیط زیست در هفته ای که گذشت شاهد رویداد ها واخباری بود که در ادامه به ان نگاهی خواهیم داشت:

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست صبح شنبه 25بهمن ماه سال 93در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: دو دستگاه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، آدرمان و آموزش پزشکی از حیث تکالیف هم راستا هستند و از این رو می توانند با همکاری موثر و مستمر با یکدیگر، به نتایج بسیار خوبی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه دست یابند.

وی با تقدیر از سفر وزیر بهداشت به خوزستان، اظهار کرد: عزم عمومی دولت مقابله علمی و پایدار با پدیده گرد و غبار در کشور به ویژه خوزستان است.

ابتکاربا بیان اینکه منشاء درصد قابل توجهی از ابتلای خردسالان و بزرگسالان به آسم و آلرژی، آلودگی هواست عنوان کرد: منشاء درصد قابل توجهی از ابتلای خردسالان و بزرگسالان به آسم و آلرژی، آلودگی هواست حتی آلودگی هواست، آثار بلند مدت بسیار جدی بر بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و از این رو حل این معضل، اثرات مثبتی بر بهداشت و سلامت جامعه خواهد داشت.تغییرات اقلیمی شدید در کشور و اثرات منفی آن، شرایط کم آبی و خشکسالی ناشی از تغییر اقلیم در ایران منجر به تغییر الگوی بهداشتی شده است.

لایحه قانون حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس در برنامه ششم توسعه

 مدیر ملی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی گفت:لایحه قانون برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ می شود.

ابتکاردو هفته بعد از بحران خوزستان وارد اهواز شد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیاتی متشکل از معاونان پنج وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط با پدیده گرد و غبار صبح روز سه شنبه 28بهمن سال جاری وارد استان خوزستان شد. در این سفر معاونان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و کشور، ستاد مدیریت بحران و سازمان هوا‌شناسی حضور داشتند که بر اساس بسته اجرایی دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها درخصوص نحوه اجرای آن در این سفر بحث و بررسی شد.

تجربه 106 روز ناسالم از ابتدای 93/فرمانداری ری، آلوده ترین نقطه استان تهران

محمد رستگاری با اشاره به شاخص کیفیت هوا اظهارکرد:طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش هوا از ابتدای سال جاری تابه امروز در استان تهران شاهد 13 روز هوای پاک،215 روز سالم و 106 روزناسالم بوده ایم ،درسال 92 تنها 3روز هوای پاک داشتیم همچنین 186 روز سالم و 155 روز ناسالم که خوشبختانه افزایش چشمگیری در بهبود شاخص کیفی هوا داشته ایم.

تعویض کنستر خودروها به صورت نمادین در چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست

برای نخستین بار در اقدامی نمادین, کنیستریا همان قطعه جاذب بخارات بنزین در خودرو در تعدادی از تاکسی‌های تهران در نمایشگاه بین المللی محیط زیست به طور رایگان تعویض می‌شود.

اراضی بیابانی شهرستان های دهلران مستعد تولیدگردوغبار/ اختصاص اعتبارات ویژه ای به استان های درگیر ریزگرد

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ریزگردها مشکلات بسیاری را برای استانهای غربی وجنوبی کشور بوجود آورده اند تصریح کرد:عملکرد ادارات استان ایلام درخصوص مقابله با پدیده گردوغبار را مثبت است واعتبارات ویژه ای به استان های درگیر ریزگردها اختصاص می یابد.

گرد و غبار مشکلی ملی است و به راهکار علمی نیاز دارد


معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نخستین همایش ملی علوم و مهندسی محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه مصوبات جلسه روز یکشنبه دولت در خصوص وقوع گردوغبار در خوزستان نشان دهنده این است که دولت با جدیت پیگیری حل این مشکل است.عنوان کرد: دراین جلسه مقرر شد دستگاه های پیش بینی و اندازه گیری سنجش آلودگی هوا خریداری شده و مراکز درمانی خوزستان نیز برای ارایه خدمات به مردم تجهیز شوند،همچنین اعتباراتی نیز برای دستگاه های مختلف خوزستان برای مقابله با پدیده گردوغبار در نظر گرفته شده تا با محوریت استانداری خوزستان اقدامات لازم دراین زمینه انجام شود.

دستگیری یک متخلف در منطقه شکار ممنوع

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری یک متخلف در منطقه شکار ممنوع کهندان قبل از هرگونه صید و شکار خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط زیست ، اراضی ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار