رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی گفت: زندان‌زدایی برای دستگاه قضا یک اصل اساسی است و تمام تلاش ما براین است که با استفاده از سیاست‌های جایگزین حبس، تعلیق و تخفیف مجازات مجازات از حبس برخی از مجرمین که جرایم آنها غیر عمد و یا حتی جرایم سبکی دارند، جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر باقری» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیش‌بینی سازوکار‌های حقوقی جدید در قانون مجازات اسلامی و بحث مجازات‌های جایگزین حبس اظهار داشت: زندانی‌کردن مجرمین هزینه‌های سنگینی بر دوش دستگاه قضا می‌گذارد، بنابراین باید در این زمینه راهکارهای مناسبی اتخاذ شود که تحقق این امر عزم جدی می‌طلبد.
 
وی ادامه داد: یکی از این راهکارها تغییراتی است که در قانون جدید مجازات اسلامی  ایجاد شده است که از طريق مجازات جايگزين حبس، اين هزينه‌ها کاهش خواهد یافت.
 
حجت‌الاسلام باقری افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش هزینه نگهداری زندانیان، تلاش برای نگهداری کانون خانواده‌ها از نقاط مثبت قانون جديد مجازات اسلامي است.
 
رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: زندان‌زدایی برای دستگاه قضا یک اصل اساسی است و تمام تلاش ما براین است که با استفاده از سیاست‌های جایگزین حبس، تعلیق و تخفیف مجازات مجازات از حبس برخی از مجرمین که جرایم آنها غیر عمد و یا حتی جرایم سبکی دارند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار