نماینده یونسکو؛

گیلان به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت می‌شود.

با توجه به ارائه طرح نهایی به کمیسیون ملی یونسکو، رشت به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، در نشست سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی رشت با مدیر منطقه ای یونسکو و دبیرکل این سازمان در ایران که شامگاه جمعه در ساختمان ساعت شهرداری رشت برگزار شد، پروپوزال پیوستن رشت به شبکه شهرهای خلاق دنیا در حوزه خوراک شناسی به نمایندگان یونسکو ارائه شد.
 
سرپرست شهرداری رشت در این نشست امضا و اجرای تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و سازمان یونسکو که در مرداد ماه سال جاری منعقد شد را گامی موثر در جهت همکاری های هر چه بیشتر بین مدیریت شهری رشت و این سازمان آموزشی و فرهنگی دانست و گفت: با پیوستن رشت به شبکه شهرهای خلاق همکاری و برنامه ریزی‌های مثمرثمری بین شهرداری رشت و سازمان یونسکو در جهت رسیدن به توسعه پایدار انجام می گیرد.
 
کریم سرپرست با بیان اینکه باور به توسعه پایدار نخستین گام برای رسیدن به این مهم است افزود: در برنامه ریزی‌های سال ۹۴ شهرداری رشت، گام های بیشتری برای انجام مفاد تفاهمنامه فوق برداشته می شود تا پیام صلح و دوستی مردم رشت به گوش مردم اقصی نقاط جهان برسد.
 
رییس شورای اسلامی رشت نیز با اشاره به ظرفیت‌های متعدد رشت برای شناساندن به مردم دنیا گفت: در کنار توجه به هویت تاریخی و فرهنگی رشت، توجه به گردشگری خلاق به توسعه پایدار شهر کمک می‌کند.
 
عباس‌صابر ادامه داد: پیوستن رشت به شبکه شهرهای خلاق دنیا نخستین گامی است که برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های رشت به مردم دنیا برداشته شده است.
 
در همین نشست مظفر نیکومنش نودهی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز، فراهم‌کردن بسترهای لازم برای توسعه گردشگری خلاق را از وظایف مسئولان شهری برشمرد و گفت: پیوستن رشت به شبکه شهرهای خلاق سبب می شود توجه جهانی به رشت معطوف شود.
 
همچنین امیرحسین علوی عضو دیگر شورا نیز در این نشست، رشت را مهد پرورش مفاخر و مشاهیر متعددی عنوان و ابراز امیدواری کرد: علاوه بر پیوستن رشت به شبکه شهرهای خلاق، توانمندی های این شهر در حوزه های فرهنگی و علمی نیز به مردم دنیا معرفی شود.
 
گفتنی است در صورت تایید سازمان یونسکو رشت در کنار شهرهایی چون زاهل لبنان، پوپایان کلمبیا و چنگدو چین به عضویت شبکه شهرهای خلاق دنیا در حوزه خوراک شناسی در می‌آید.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.