رشت؛

ثبت جهانی رشت به عنوان شهر فعال در خوراک شناسی

با تایید سازمان یونسکو ، رشت به عنوان شهر فعال خوراک شناسی ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت : در مراسمی به همین مناسبت در رشت برگزار شد ، پرونده طرح اولیه ثبت رشت به عنوان شهر خلاق در خوراک شناسی به محمدرضا سعیدآبادی ؛ دبیرکل یونسکو در ایران تحویل داده شد .

در این طرح که توسط دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو رشت تدوین شده است ظرفیت ها و داشته های موجود این شهر در زمینه غذا ارائه شده است.

کریم سرپرست ؛ سرپرست شهرداری رشت در این مراسم گفت : ارتباط با سازمان جهانی یونسکو می تواند زمینه های توسعه مرکز استان گیلان را در ابعاد آموزشی ، علمی ، فرهنگی و گردشگری بیش از پیش فراهم کند .

عباس صابر ؛ رئیس شورای اسلامی رشت هم از رشت به عنوان دروازه ورودی استان یاد کرد و گفت : در مسیر جهانی شدن ، صنعت گردشگری یکی از عوامل رونق اقتصادی و فرهنگی است که باعث درآمدزایی و رونق اقتصادی می شود.

دبیرکل یونسکو در ایران هم در این مراسم گفت : شناساندن توانمندی های رشت در زمینه غذا می تواند این شهر را به جهان معرفی می کند.

محمدرضا سعیدآبادی آئین ها ، سنت ها ، معماری ، لهجه ، بازی های بومی و محلی ، صنایع دستی و تنوع ادیان را از میراث ناملموس فرهنگی رشت اعلام کرد که می تواند به جهانی شدن همراه با توسعه پایدار شهر کمک کند .

خانم استرکیش لاروش اهل کشور هلند و مدیر منطقه ای یونسکو در ایران هم گفت : نخستین بار است که به شهر رشت با داشتن مردمانی خونگرم سفر می کنم و تنوع غذایی یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر است .

انتهای پیام

برچسب ها: گیلان ، ثبت ، جهانی ، رشت ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.