بررسی‌ها نشان می‌دهند که تغذیه غیر اصولی نوزادان و کودکان به ویژه مصرف شیرهای خشک به جای شیر مادر، موجب تغییر عادات روده‌ای آنها شده است.

فرهاد سالاری، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: وضعیت جسمی کودکان اینطور اقتضا می‌کند که در مصرف مواد غذایی گوناگون دقت بیشتری کرده و به ویژه در یکی دو سال ابتدایی زندگی کودک، هر نوع ماده غذایی را به کودک نداد.

وی با اشاره به تغییر عادات روده‌ای افراد جامعه به ویژه کودکان، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که تغذیه غیر اصولی نوزادان و کودکان به ویژه مصرف شیرهای خشک به جای شیر مادر، موجب تغییر عادات روده‌ای آنها شده است.

سالاری، با بیان اینکه تبدیل شیر مادر به شیرهای خشک به هر دلیل می‌تواند عادات روده‌ای نوزادان را به ویژه در چند هفته ابتدایی تولد تغییر دهد، تصریح کرد: بسیاری از موارد یبوست در کودکان به دلیل همین نوع تغذیه است و جای تاسف دارد که والدین در اینگونه موارد اقدام خاصی جهت برطرف کردن مشکل فرزند خود و بالا بردن کیفیت زندگی او صورت نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف غذاهای حاوی فیبر به ویژه میوه‌ها و سبزیجات، مصرف زیاد آب، پرهیز از مصرف زیاد داروها به ویژه داروهای ضد درد و ورزش کردن از راههای پیشگیری از تغییر نا مطلوب عادات روده‌ای است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، روده ، والدین ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار