یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به اینکه تهران به شدت دچار بی‌هویتی شده است، گفت: برای تبدیل پایتخت به یک برند شهری باید تلاش‌های زیادی انجام دهیم.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سلسه نشست نخستین جشنواره رسانه‌های شهری امروز یکشنبه با حضور تعدادی از اساتید علوم ارتباطات، دبیر خبرگزاری فرانسه در ایران، سخنگوی شهرداری ومعاون بین‌المل مرکز ارتباطات شهرداری تهران در ساختمان نگارستان بوستان گفتگو برگزار شد.

دکتر نمکدوست استاد علوم ارتباطات دانشگاه در این مراسم بیان داشت: علمای ارتباطات به شهر همچون یک متن نگاه می‌کنند گویی که زبان گویا دارند و شهر نه تنها نشانه است بلکه محل تحقق بیشمار نشانه به شمار می‌رود که یکی از این نشانه‌ها توجه به زبان است.
وی گفت: شهر یک نظام پویای نشانه‌ای است که تهران هنوز این موضوع در ان وجود ندارد ونمی‌دانیم برج میلاد یا آزادی کدامیک نشانه پایتخت به شمار می روند.

وی ضمن انتقاد به این مسئله که تهران به قطب کارگر غیر ماهر تبدیل شده‌اند گفت: پایتخت به شدت دچار بی‌هویتی است باید ظرفیت‌های اخلاقی در تهران افزایش یابد تا آنرا شهر اخلاق بدانیم باید تلاش کنیم تهران تکیه‌گاهی برای برند شهری شود.

دکتر خرازی استاد علوم ارتباطات نیز در ادامه این مراسم گفت: برای بسیاری از خبرنگاران جهان خاورمیانه بهشت خبری آنها به شمار می‌رود و ایران در این میان امن‌ترین محل برای آنان محسوب می شود.

وی افزود: رسانه‌ها باید به جای تضاد نشان دادن شهر تهران تنوع انسانی آنرا به نمایش درآورند تهران مجموعه‌ای از فرهیختگان را دارد و قطب دانایی و فرهیختگی کشور به شمار می‌رود که در رسانه‌های خارجی متاسفانه به جای تنوع تضاد تهران نشان داده می‌شود که باید در این رابطه پایتخت را به درستی به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتباطات ، بی هویتی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار