عضو کمیسیون کشاورزی گفت: در بودجه 94 برای محصولات کشاورزی علاوه بر خرید تضمینی معادل 14 هزار میلیارد تومان قیمت تضمینی ارائه شد که متاسافانه مورد استقبال قرار نگرفت و روال مثل سابق پیش می‌رود.

محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عرضه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان و خرید تضمینی محصولات در قانون تنزیل بخشی از مقررات دولت از سال 80 به بعد اجرایی شده است و برخی از محصولات مانند گندم به صورت تضمینی خریداری شدند. 

وی افزود: در ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری پیش بینی شده است علاوه بر خرید تضمینی قیمت تضمینی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا داده شود. در حال حاظر تعدادی از محصولات کشاورزی در بورس کالا معامله میشوند ولی قیمت تضمینی برای آنها ارائه نشده است. 

توکلی گفت: در بودجه 94 برای محصولات کشاورزی علاوه بر خرید تضمینی معادل 14هزار میلیارد تومان قیمت تضمینی ارائه شد که متاسافانه مورد استقبال قرار نگرفت و روال مثل سابق پیش رفت. اگر در بورس، کالایی با قیمت بالاتر از قیمت کف به فروش برسد پول به کشاورز و یا سازمان ارائه دهنده آن تعلق می‌گیرد و اگر کمتر باشد دولت مابه التفاوت آن را پرداخت می‌کند. 

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: هنوز ساز و کار قیمت تضمینی به طور کامل اجرا نشده است و محصولاتی که در بورس کالا ارائه شده است به علت مزیت نسبی قیمتشان بالاتر از قیمت تضمینی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار