مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده گفت: جشنواره ملی ازدواج و خانواده و جوان دهم اسفند ماه در سالن همایش‌های صنعت نفت با حضور مهمانان ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بهمن بهمنی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه در ساختمان وزارت ورزش برگزار شد با اشاره به مزان برگزاری جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی ازدواج دهم اسفند ساعت 9:30 صبح در سالن همایش‌های صنعت نفت ضلع شمال غربی ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود و ساعت 12:30 به  کار خود پایان می دهد.

بهمنی ادامه داد: وزرا، مسئولان، نخبگان، فرهیختگان، اعضای هیئت علمی که به نوعی نقش فرهنگسازی در ترویج ازدواج سالم را دارند در این جشنواره حضور دارند.

 
وی با اشاره به محورهای اصلی جشنواره ملی ازدواج تصریح کرد: جشنواره ملی ازدواج در 14محور فراخوان داده که در 12مجوز آثار به جشنواره رسیده است که شامل کتاب، فیلم، موسیقی، نمایشنامه می‌شوند و برگزیده‌ها در روز جشنواره اعلام می‌شوند البته براساس نظر هیئت داوران بعضی آثار از استانداردهای لازم برخوردار نبودند چرا که هدف اصلی داوران در انتخاب آثار حساس سازی جامعه و جریان سازی فرهنگی مثبت در راستای ترویج ازدواج سالم در کشور است.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده ادامه داد: هدفگذاری سالیانه جشنواره از جمله سیاست‌های وزارتخانه است که بتواند در اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه این جشنواره را برگزار کند و به عنوان یک جریان مستمر هر ساله ادامه پیدا کند.

بهمنی با اشاره به افزون محورهای جدید به جشنواره امسال اظهار کرد: کتاب، فیلم، نمایشنامه، رسانه‌هیا مجازی، موسیقی، خبرگزاری‌ها برتر از جمله مواردی است به محورهای جشنواره ملی ازدواج اضافه می‌شود.

مدیر کل دفتر تعالی ازدواج و خانواده با بیان اینکه خانواده رکن مهمی در جامعه محسوب می‌شود افزود: خانواده یکی از ارکان مهم کانون اساسی است که نباید هیچ قانون دیگری آن را تهدید کند اما متاسفانه به این مسئله توجه نمی‌شودو ارکان خانواده در معرض تهدید است و از آنجاییکه خانواده مکانیزم اصلی انتقال فرهنگ است باید به آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: 500کتاب با موضوع ازدواج و خانواده به دبیرخانه ارسال شده است که متاسفانه 400اثر به دلیل عدم استاندارد لازم از سوی داوران تایید نشده است و بنا داریم در جشنواره امسال در هر بخش رتبه برگزیده و سه رتبه دیگر داشته باشیم اما متاسفانه براساس نظر داوران در بعضی از بخش‌های جشنواره اثر برگزیده‌ای ارسال نشده است.

بهمنی ادامه داد: در مسائل مربوط به ازدواج نباید تنها به شعار اکتفا کرد و باید محور فرزند پروری، والدین پروری و سیاست‌های صحیح در راستای ازدواج سالم را به خانواده القا کنیم چرا که تنها شعار جامعه و خانواده را متزلزل می‌کند.

بهمنی عنوان کرد: 16وزارتخانه از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، ادارات کل استان‌ها، در برگزاری جشنواره ملی ازدواج مشارکت دارند.
وی با اشاره به مهمانان ویژه جشنواره تصریح کرد: معاون زنان امور ریاست جمهوری و وزیر ارشاد و دیگر مسئولان کشوری از جمله مدعوین جشنواره هستند که امیدواریم با حضور خود در جشنواره در هر چه بهتر برگزار شدن آن مارا یاری کنند.

بهمنی در پایان گفت: در این امر به دنبال ایده‌ای جدید و برگزاری نشست‌های فصلی برای بررسی مسائل خانواده به منظور جلوگیری از تهدیدهای این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گلزاری ، نشست ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار