رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در مراسم اختتامیه مسابقات نهایی رباتیک محله های شهر تهران گفت: جشنواره علمی شکوفا با فراهم کردن بستر خلاقیت، شناسایی نخبگان محلی را به همراه دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، دکتر مرتضی موسی خانی در مراسم اختتامیه مسابقات نهایی رباتیک محله های شهر تهران که در منطقه 20 شهر تهران برگزار شد به مدیریت شهری تهران که فراهم کننده زمینه فعالیت علمی شهروندان شده است تبریک گفت و افزود: تمامی کودکان، نوجوانان و دانش آموزان تهرانی که در جشنواره شکوفا و به ویژه کانون رباتیک شرکت کردند پا به وادی ارزشمندی گذاشته اند.

موسی خانی نسل امروز ایران را نسلی باهوش، علاقه مند به آموزش و جوان برشمرد و گفت: جشنواره علمی شکوفا به خوبی توانسته است شرایط و بستر خلاقیت را در محله های شهر تهران فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه از ایده های نوین حمایت و پشتیبانی می کنیم ادامه داد: بهره گیری از برگزیده ها و نخبگان محلی که از طریق این مسابقات شناسایی می شوند در دستور کار کمیته ملی ربوکاپ قرار دارد و پذیرای تمامی جوانانی که قدرت تولید ایده های نو به ویژه در عرصه رباتیک و دنیای دیجیتال را دارند، هستیم.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص خلاقیت پرداخت و تفکر خلاق، تخصص و انگیزش را از مهمترین مولفه های خلاقیت برشمرد.

مسابقات محلی رباتیک با مشارکت و رقابت600  هزار شهروند تهرانی که عضو کانون های رباتیک در محله های شهر تهران هستند انجام شد و 3 هزار رباتیک کار برگزیده منطقه ای در بخش پایانی به میزبانی منطقه 20 طی دو روز به رقابت پرداختند که در نهایت 30 برگزیده از ده لیگ آتش نشان، شکارچی نور، حل ترافیک شهری، تفکیک پسماند و...معرفی و تقدیر شدند.

تیم های اول تا سوم لیگ خلاقیت به ترتیب از محله های رسالت، ولی آباد و اقدسیه، لیگ مبارز از محله های کوهک، شمس آباد و نیاوران، لیگ خدمات شهری از محله های کاشانک، حصاربوعلی و چیذر، لیگ تفکیک زباله از محله های قائم، یافت آباد و اراج، لیگ رالی از محله های ولنجک، لشکر غربی و ولنجک، لیگ پارک نوری از محله های مدائن، قائم و ولیعصرشمالی، لیگ آتش نشان از محله های لشکر غربی، چیذر و کاشانک، لیگ حل ترافیک شهری از محله های چیذر، و حصاربوعلی، لیگ فوتبالیست از محله های قائم، چیذر و حصاربوعلی و لیگ شکارچی نور نفرات اول تا سوم از محله قائم معرفی و تقدیر شدند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران و دبیر کمیته علمی جشنواره رباتیک به همراه اعضاء این کمیته، معاون فناوری و اطلاعات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، قائم مقام شهردار منطقه، معاونان، شهرداران نواحی و مدیران ارشد شهری شهرداری منطقه 20 از حاضران مراسم اختتامیه مسابقات رباتیک محله های شهر تهران بودند که در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار