بسیاری از تبلیغات و آگهی‌ها به منظور افزایش قد صورت می‌گیرد که البته باید گفت که نباید به اینگونه تبلیغات امیدوار بود.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش طول قد یک موضوع علمی است که اظهار نظر در مورد آن در صلاحیت متخصصان و کارشناسان حوزه پزشکی است.

وی با بیان اینکه تبلیغات زیادی در خصوص موضوع افزایش قد صورت می‌گیرد، افزود: معلوم نیست اینگونه تبلیغات که در ماهواره ها بیشتر دیده می‌شود بر مبنای کدام جنبه و موضوع علمی است و در واقع دست اندرکاران این گونه تبلیغات و آگهی‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

تکبیری تأکید کرد: بسیاری از تبلیغات و آگهی‌ها به منظور افزایش قد صورت می‌گیرد که البته باید گفت که نباید به اینگونه تبلیغات امیدوار بود.

وی یادآور شد: تاکنون بررسی‌های گوناگونی در خصوص صحت تبلیغات افزایش قد صورت گرفته است که تقریباً تمامی این بررسی‌ها نشان می‌دهند که علت اصلی اینگونه تبلیغات تنها اهداف مادی و به نوعی سودجویی است.

تکبیری خاطر نشان کرد: اگر چه افزایش قد پس از 20 سالگی تقریباً غیر ممکن است، اما مشاهده می‌شود که برخی از تبلیغات و آگهی‌ها اعلام می‌کنند که راههایی برای افزایش قد پس از 20 سالگی دارند که نباید به اینگونه امیدهای واهی توجه کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار