رییس دانشگاه جامع گفت: تأکید ما این است روی شغل غیر دولتی عدد و رقم بدهیم یعنی بتوانیم برای مثال اعلام کنیم سالانه 2000 شغل غیر دولتی مهیا کرده‌ایم و این نمود جایگاه دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر اخباری ریاست دانشگاه علمی کاربردی در حاشیه سی‌و پنجمین گردهمایی رؤسای مراکز علمی کاربردی اظهار داشت: تأکید ما این است روی شغل‌های غیر دولتی تمرکز پیدا کنیم یعنی بتوانیم برای مثال سالانه 2000 شغل غیر دولتی ایجاد کنیم. 

وی افزود: روزانه 150 تا 200 ایمیل از سراسر کشور به من می‌رسد که خود یک راه رصد شرایط واحدهای استانی است و ما سعی داریم نظارت بر واحدهای استانی را لحظه به لحظه رصد کنیم. 

وی با بیان اینکه پژوهش موتور حرکت دانشگاه است، خاطر نشان کرد: پژوهش باید از دل بازار کار به آموزش و سپس به مهارت مبدل شود و به دل جامعه آورده شود. 

وی تأکید کرد: بحث سنجش و آزمون مهم است و از سال 94 تولید و محتوای تدریس در دانشگاه نیز به محک آزمون گذاشته شود. تا نقاط ضعف کیفیت پایین در حیطه آموزش روشن شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس در دانشگاه جامع از سال 94 آغاز می‌شود و باید مشخص شود که مدرسین در چه مرحله هستند یعنی کدهای یک ساله، دو ساله و سه ساله به مدرسین داده می‌شود و مدرسی که کارش رضایت بخش نباشد کدش غیر فعال می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: جای تأسف دارد که هنوز دروس دوره‌های سال 70 تا اکنون بازنگری نشده است و باید بتوان نقش پودمان‌‌های مقطع دار در دانشگاه را پررنگ نمود. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.