تعیین تکلیف تعرفه های تلفن ثابت و کندی سرعت اینترنت از جمله عناوین خبری هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،افزایش ویا تعدیل در تعرفه های تلفن ثابت موضوعی بود که هفته گذشته آن را از مسئول مخابرات مجلس پیگیری کردیم و در ادامه به موضوع کندی سرعت اینترنت مخابرات و.... اشاره کردیم.
 
 در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت:

 افزایش تعرفه تلفن ثابت توجیه اقتصادی ندارد

در هفته ای که گذشت رمضانعلی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات وفناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش تعرفه تلفن ثابت اظهار کرد:با توجه به موضوع نگهداری تجهیزات و افزایش مکالمه مشترکان با تلفن ثابت،افزایش تعرفه تلفن ثابت توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود:باید بستری فراهم شود که مخابرات از تلفن ثابت بستری برای ارزش افزوده استفاده کند و از طریق ارزش‌های افزوده بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و هرگونه توجیه اقتصادی به آن معنا وجود ندارد.

سرویس اینترنت نامحدود مخابرات یکی از دلایل کندی سرعت

هفته گذشته علیر ضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات تهران با اشاره به کندی یا قطع و وصل اینترنت مخابرات در تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش پهنای باند اینترنت و سازمان دهی پشتیبانی خدمات ADSL (2020)، صف انتظاری که مشترکان در اوج مشکلات خود با آن مواجه بودند در حال حاضر زیر 1دقیقه است که برای سال آینده با افزایش شبکه دیتا، و افزایش پهنای باند اینترنت، امیدواریم مشکلات ADSL (اینترنت مخابرات) کاهش یابد.

وی با اشاره به اینترنت نامحدود مخابرات و تاثیر آن در سرعت اینترنت افزود: یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت، نامحدود بودن آن است ما کمپین‌هایی را ایجاد می کنیم که مشترکان در صورت تمایل به سرویس‌های حجمی مهاجرت کنند.
 
تا خرداد 94 وای فای از طریق خط ثابت ارائه می شود

همچنین محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت انتقال داده آسیا تک  هفته گذشته در نشست خبری با اشاره به دریافت جایزه ملی کیفت در سال 93 اظهار کرد: در سال 92 برای اولین بار مدل بومی (AQA) را جهت ارزیابی و ارتقای نمایندگان طراحی کرد و این تندیس به دنبال ارزیابی متقاضیان شرکت در فرآیند چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات و براساس معیارهای مدیریت، نتایج مشتری و مصرف کنندگان، نتایج محیط زیست و جامعه، کارکنان و نتایج عملکردی از سوی ارزیابان متخصص به شرکت انتقال داده‌های آسیا تک اهدا شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در پروانه جدید آماده هستیم تا خرداد سال 94 wifi آسیاتک از طریق تلفن ثابت راه اندازی شود.
 
اصلاح تعرفه انجام نشود با مشکل مواجهیم

علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره واگذاری خدمات مخابراتی اظهار کرد: با افزایش درخواست مشترکان از دریافت ADSL، متاسفانه مشکل کمبود منابع مالی، واگذاری خدمات مخابراتی و تامین تجهیزات در مناطق را با مشکل رو به رو کرد.
وی با اشاره به تامین تجهیزات در سال 93 افزود: سال آینده از نظر تجهیزات پهنای باند مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر منابع مالی لازم تامین نشود و اصلاح تعرفه‌های مخابرات مدنظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به موقع انجام نشود، در تامین منابع و توسعه شبکه با مشکل رو به رو می‌شویم.
حضور نوآوری های تلفن همراه ایران در کنگره جهانی موبایل

برای اولین بار، پنج شرکت ایرانی با حمایت وزارت ارتباطات و همراه اول، تحت عنوان «نوآوری موبایل ایران»، در بخش نمایشگاهی کنگره جهانی موبایل حضور یافتند.

اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، کنگره جهانی موبایل(۲۰۱۵MWC) که «غرفه نوآوری موبایل ایران» نیز در بخش نمایشگاهی آن حضور دارد، آغاز به کار کرد.

در کنگره امسال، به همت وزارت ارتباطات و همراه اول، برای اولین بار چند شرکت ایرانی در غرفه «نوآوری موبایل ایران» (IRAN Mobile Innovation)، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه تلفن همراه در معرض دید بازدید کنندگانی از سراسر جهان قرار می دهند.
 
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات44 ساله شد
          
خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهل و چهارمین سالروز تاسیس این پژوهشگاه گفت: ثبات ساختاری وتوسعه صنعت بومی دردستور کار پژوهشگاه قراردارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، ( مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) قدیمی‌ترین نهاد پژوهشی حوزه ICT در کشور محسوب می شود افزود: این مرکز با شایستگی درون خانواده  بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و مادر تحقیقاتی این مجموعه محسوب می‌ شود.
خوانساری با بیان اینکه امکان توسعه پایدار درکشور بدون توجه به علم و فناوری به وجود نخواهد آمد افزود: ثبات ساختاری و توسعه صنعت بومی  با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی، خصوصاً در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، از اصلی‌ترین راهبردهای دولت تدبیر و امید در پژوهشگاه ارتباطات است.

پست بانک ایران در کاهش هزینه‌های ملی نقش مهمی دارد  

حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل پست بانک در مراسم اختتامیه سومین هم‌اندیشی آموزشی بازرسان و حسابرسان این بانک در شیراز که رؤسای شعب استان فارس نیز حضور داشتند گفت: درجاهائی که سایر بانک‌ها حضور ندارند پست بانک ایران حضور یافته و توانسته‌است با پرداخت تسهیلات خرد انواع مشاغل کوچک و متوسط را در راستای کمک به رونق اقتصادی و آبادانی روستاها ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش مهم بازرسان و حسابرسان گفت: باید در کار خود امانت‌دار و وفادار بوده و درمقابل تخلفات زبان محکمی داشته ‌باشیم.

حسن‌زاده با بیان حدیثی از حضرت امام‌سجاد(ع) درخصوص عظمت امانت‌داری و اینکه نباید امانت مردم مورد تعرض قرار گیرد تصریح کرد: باید همواره رازدار مردم باشیم مگر در زمانی که احساس کنیم حقی ضایع شده و فقط در مقام احقاق حق است که می‌توانیم اظهارنظر کنیم.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تلفن ، گزارش ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار