تشديد طرح نظارت بر جايگاه‌های عرضه سوخت در آستانه نوروز، پرداخت ماهیانه 800 میلیارد تومان به حساب هدفمندی یارانه‌ها، ملی کردن استانداردهای موجود در صنعت نفت و جبران خوراک واحدهای پتروشیمی با بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی و ... از جمله مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت کشور در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از محورهای اصلی توسعه اقتصاد کشور است که بایستی مورد توجه اساسی قرار گیرد.

رئیس اچ اس یی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: پنج طرح احداث خط لوله جدید با هدف افزایش ظرفیت انتقال و حفاظت از محیط زیست از سوی شرکت ملی مهندسی وساختمان نفت ایران در دست اقدام است.

حدود ١٠ هزار میلیارد ریال از ١٥ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده برای نوسازی شبکه انتقال و توزیع نفت و فرآورده در سال ٩٣ محقق شده است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: روند احداث جایگاههای تک تلنبه در کلانشهر تهران با معرفی ٦٠ قطعه زمین بوسیله شهرداری جدی تر می شود.

ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی خط لوله ورسک - ساری به مبادی مصرف با تبدیل ١١٠ کیلومتر از این خط لوله به بیش از دو برابر کنونی افزایش می یابد.

يك عضو انجمن توليد‌كنندگان پروفيل يو پي وي سي ايران اعلام کرد: در حالی که بسیاری از صنایع داخلی به دلیل ناتوانی در تامین مواد اولیه پتروشیمی در خطر تعطیلی و ورشکستگی قرار دارند، خام فروشی این مواد به دیگر کشورها در تضاد با منافع ملی کشوراست.

معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت تامین کالای ابزار دقیق و کمپرسورهای فشار بالا، پروژه احداث پالایشگاه گاز هنگام، سال ٩۴ به بهره برداری می رسد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کارگروه ویژه ای متشکل از نمایندگان اعضاء مجمع عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در باره واگذاری خط لوله اتیلن غرب به بخش خصوصی تصمیم گیری می کند.

معاون وزیر نفت گفت: صنعت نفت برای نگهداشت، حفظ تولید و توسعه طرحهای این صنعت به سالانه ٣٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

اسباب تحقق اقتصاد مقاومتی پویا و زنده نگهداشتن بنگاههای کوچک اقتصادی و افزایش تولید و صادرات محصولات با ارزش بالاست، فلذا با توجه به حجم مبادلات و مزایای مناطق مرزی مهران و قصرشیرین؛ نقش کلیدی در توسعه محصولات پایین دستی و ورود به بازار عراق را برای این دو منطقه متصور هستیم.

ميانگين مصرف روزانه بنزين کشور در هفته منتهی به هشتم اسفند امسال در محدوده 69 ميليون ليتر ثابت ماند.

مديرعامل شرکت ملی گاز ايران گفت: افزايش تحويل گاز به نيروگاه‌های کشور و جايگزينی اين مقدار سوخت پاک با سوخت‌های مايع منجر به صرفه جويی 10 ميليارد دلاری برای کشور شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 19 میلیون لیتر بنزین یورو 4 درکشور تولید می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه آبادان بنزین یورو 4 کشور به 24 میلیون لیتر خواهد رسید.


توزیع بنزین یورو٤ در کلانشهرهای شیراز و اهواز، فروردین ماه سال ٩٤ عملیاتی می‌شود.
رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، با تاکید بر اینکه بیش از یک چهارم قیر تولیدی در کشور نامرعوب است، گفت: هم‌اکنون اکثر واحدهای کوچک اقدام به تولید قیر بی‌کیفیت می‌کنند، همین امر باعث شده شرکت‌های تولیدکننده بزرگ با مشکل مواجه شوند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور گفت: با افزایش مجدد قیمت بنزین باید بار دیگر سامانه هوشمند سوخت برای عرضه این فرآورده نفتی با قیمت‌های جدید توسط شرکت ملی پخش نفت دستکاری شود و این در حالی است که هم‌اکنون فعالیت این سامانه مشکلات متعددی را در جایگاه‌ها به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون پیشنهادی از طرف دولت مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی ارائه نشده است.
مدير کنترل شرکت ملی صنايع پتروشيمی خبر داد

مدير کنترل شرکت ملی صنايع پتروشيمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پارسال 10 درصد توليد محصولات پتروشيمی کشور افزايش يافته است.

برنامه توليد نفت و گاز در شرکت نفت و گاز مارون از ابتدای امسال تاکنون 100 درصد محقق شد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون ٥٠ درصد هزینه توسعه مخازن نفت و گاز در دنیا مربوط به بخش حفاری است.

روابط عمومی وزارت نفت، در پی انتشار شایعاتی مبنی بر خروج یکی از مدیران ارشد صنعت نفت از کشور به بهانه حج، اطلاعیه ای صادر کرد.

مديرعامل شرکت پالايش گاز بيدبلند بهبهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت ميليارد و 599 ميليون متر مکعب گاز در اين پالايشگاه فرآورش شد که از اين ميزان سه ميليارد و 235 ميليون مترمکعب از خط پنجم سراسری و پارس جنوبی دريافت شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون مجتمع های پتروشیمی ایران به دلایل مختلف از جمله کمبود خوراک، فناوری و تجهیزات ٢٠ میلیون تن پایین تر از ظرفیت خود تولید می کنند و پیش بینی می شود که تا پایان سال آینده با افزایش تولید اتان در فازهای پارس جنوبی هشت میلیون تن از از این میزان جبران شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: 55 درصد مردم نیاز به گرفتن یارانه ندارند و دولت با حذف این جمعیت که چیزی حدود 40 میلیون نفر می‌شود، می‌تواند هزینه‌های مربوط به پرداخت یارانه‌ها را کاهش دهد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی نسبت به سال گذشته رشد 111 دردص را پشت سرگذاشته است گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان سال به 43 میلیون تن برسد.


مدير مرکز هماهنگي توليد و توزيع شرکت ملي گاز ايران از تحقق فرآورش بيش از 200 ميليارد مترمکعب گاز تا پايان امسال خبر داد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی از ملی استانداردهای موجود در صنعت نفت خبر داد و گفت:‌ به زودی با سازمان ملی استاندارد در این زمینه تفاهمنامه‌ای به امضا خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد از توسعه مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: اگر ما نتوانیم علم کافی در حوزه سنجش را به دست آوریم به طور حتم مشتریان خود را در حوزه‌های مختلف از دست خواهیم داد.

مدیرکل اداره نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی گفت: سیستم میترینگ یکی از موضوعات مهم در صنعت نفت است که باید سیستم اندازه‌گیری در صادرات و مبادلات نفتی تقویت شود چرا که با تقویت آن از قاچاق نفت در کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: موسسه استانداردسازی با توجه به اینکه نقش مهمی در صنعت کشور دارد باید در همه ابعاد فنی و صنعتی مورد توجه قرار گیرد چرا که در غیر این صورت وظیفه اصلی خود را در جهت استانداردسازی کیفیت نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: شرکت پایانه‌های نفتی هم اکنون وجود 90 دستگاه سیستم اندازه‌گیری در خارک، عسلویه و نکا برخوردار است به طوری که این شرکت با توجه به مقوله اندازه‌گیری در صنایع نفت و گاز از سیستم میترینگ دقیق برخوردار است چرا که محاسبات مالی و حقوقی بین خریدار و فروشنده از طریق آن مشخص می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ماهیانه 800 میلیارد تومان از حساب شرکت ملی گاز بابت هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود؛گفت: سیستم اندازه‌گیری با میتیرینگ در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد باید این موضوع با همکاری دانشگاهیان و صنعتگران مورد توجه قرار گیرد و این استانداردها به سطح استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاهداران سی‌ان‌جی گفت: بسته حمایتی جایگاهداران سی‌ان‌جی در خصوص افزایش کارمزد و درجه‌بندی جایگاهداران سی‌ان‌جی هنوز به تصویب نرسید و همچنان در پشت درهای شواری اقتصاد در انتظار به سر می‌برد.

مدير عرشه‌های فاز 12 ميدان گازی پارس جنوبی گفت: ثبت زمان نصب دو سكوی فاز 12 ميدان گازی پارس جنوبی در مدت 3 ماه و 20 روز ركوردی بی‌نظير در جهان محسوب می‌شود.

مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه تهران در 11 ماه امسال به بيش از 7,5 ميليارد ليتر رسيد.

قائم مقام شرکت ملی پخش و پالايش فرآورده‌های نفتی کشور از تشديد نظارت بر جايگاه‌های عرضه سوخت در آستانه سال جديد با نام طرح گلگشت نوروزی خبر داد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: شرکت‌ها و کارشناسان خارجی برای نخستین بار در دومین همایش تخصصی آموزشی سیستم‌های اندازه گیری هیدروکربن‌ها (میترینگ) حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار