حذف تمامی سهمیه‌های عمره و افزایش 35 درصدی اعزام به عتبات در ایام نوروز از جمله مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در هفته گذشته بود.

سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته خبر کاهش 50 در صدی روادید عمره برای زائران ایرانی همچنان در صدر اخبار سازمان حج و زیارت بود به طوری که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت شخصا برای پیگیری و حل این مشکل عازم عربستان شد.

وی در این خصوص گفت: رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: به منظور پیگیری موضوع به صورت میدانی سه شنبه عازم عربستان هستیم.

سهمیه عمره نصف شد/حذف تمامی سهمیه‌ها به جز زائران فیش‌دار

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه عمره به دلیل کاهش 50 درصدی صدور روادید نصف شد.
اوحدی با بیان اینکه اولویت اعزام با زائران فیش دار است، تاکید کرد: تمام سهمیه‌های دیگر از جمله عمره دانش آموزی لغو خواهد شد و هر زمان که مشکل صدور روادید برطرف شد، سهمیه‌ها مجددا واگذار خواهد شد و در غیر این صورت این سهمیه‌ها برای سال آینده حفظ خواهد شد.

مذاکرات برای بازگشت صدور ویزا به روند عادی ادامه دارد

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات برای بازگشت صدور ویزا به روند عادی ادامه دارد و امروز نتیجه نهایی وضعیت صدور ویزای عمره گزاران ایرانی مشخص خواهد شد.

 
اعلام آخرین اخبار از صدور روادید و جابجایی پروازهای عمره

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت : در حال حاضر به علت کاهش 50 درصدی صدور روادید عمره مجبور به جابجایی بخشی از پروازهای کاروان های عمره شده ایم. 


کلاه برداران زیارتی در کمین زائران/هشدار مسئولان حج و زیارت به مردم

یکی از کلاه برداری‌هایی که این روزها باعث حیرت همگان شده است کلاه برداری‌های زیارتی است که با دست‌ مایه‌ قرار دادن اعتقادات مردم به دنبال به جیب زدن درآمد هستند.
 
محسن  نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، کلاه برداری‌های زیارتی را در دو نوع تعریف می‌کند و می‌گوید: عده‌ای از این کلاه برداران پس از دریافت پول از زائران، از اعزام‌ آنان به عتبات عالیات خودداری کرده و پول زائران را بازپس نمی‌دهند اما کلاه برداری‌های زیارتی به همین مورد ختم نمی‌شوند و عده‌ای از ارائه خدمات در شأن زائر در کشور عراق خودداری کرده و باعث نارضایتی زائران می‌شوند.


افزایش 35 درصدی اعزام به عتبات در ایام نوروز


سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش اعزام‌های نوروزی عتبات اظهار کرد: خوشبختانه اعزام‌های نوروزی زائران عتبات عالیات سال 94 نسبت به سال گذشته افزایش 35 درصدی خواهد داشت.

 
سهمیه اعزام به سرزمین وحی در دوره نوروز نصف شد/مشکل صدور ویزا ادامه دارد


سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مشکل به وجود آمده در روند صدور ویزا پروازهای ایام نوروز را نیز با مشکل مواجه کرده است، از این رو از 75 هزار نفری که برای دوره نوروزی ثبت نام کرده‌اند تنها 50 درصد از طریق قرعه کشی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.


آخرین وضعیت اعزام‌های دانشجویی عتبات اعلام شد

محمد زارع،‌معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اشاره به آخرین وضعیت عتبات دانشجویی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، اعزام‌های نوروزی دانشگاهیان از 21 اسفند آغاز می‌شود و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج ، زیارت ، روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
بنده کنکوری ام و بگید اگه کنسله برا عیدم برنامه ریزی کنم.
آخرین اخبار