حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

از نام نویسی از اولویت های جدید در ظرفیت های خالی کاروان های عمره تا تمدید مهلت پیش ثبت نام نوروزی عتبات عالیات

سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته جلسه كميته عتبات عاليات در بعثهِ مقام معظم رهبري با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج و زيارت و ساير معاونين و مديران بعثهِ مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت برگزار شد.
 
در اين جلسه در خصوص موضوعات مطروحه در حوزه حمل نقل هوايي، معضلات و مسايل زائران در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) و نحوه تعامل پليس فرودگاه با زائران بحث و تبادل نظر شد.
 
نام نویسی از اولویت های جدید در ظرفیت های خالی کاروان های عمره

ناصر خدرنژاد معاون حج ، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام از اولویت های جدید در ظرفیت های خالی کاروان های مرحله دوم عمره از امروز(شنبه) 25 بهمن ماه آغاز می شود.
 
تقدیر زائرین جانباز حج 93 از رئیس سازمان حج و زیارت

زائرین جانباز و قطع نخاعی که در سال 93 به سفر حج تمتع مشرف شده بودند از خدمات ریاست سازمان حج و زیارت تقدیر و تشکر کردند .
 
رفتارهایی که برای عمره گزاران دردسرساز می شود

توزیع هرگونه کتاب، نشریه، ادعیه و امثال آنها در حرمین شریفین  و صحبت کردن با زائران غیر ایرانی به قصد ارشاد و تبلیغ  از رفتارهایی را که مبادرت به انجام آنها در حرمین شریفین یا قبرستان بقیع، منجر به آزار و دستگیری یا حتی زندانی شدن زائران می‌شود.
 
تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴ خبر داد
 
مدیران نگاه تحولی، آینده نگری درست و تنظيم يك برنامه اثرگذار براي آينده را محور کار خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماینده ولی فقیه در جمع مدیران سازمان حج و زیارت گفت: يكي از موضوعات مهمي كه براي تحقق فرموده مقام معظم رهبري در خصوص نگاه تحولي مي بايست بدان پرداخته شود آينده نگري درست و تنظيم يك برنامه كارشناسي شده و اثرگذار براي آينده است اين مهم نياز به همدلي، همفكري ،اقدام بموقع و البته بهره گيري از كارشناسان خبره دارد تا ان شاءالله به افق هاي دور دست برسيم و جلوتر از زمان حركت كنيم. 
 
مشکل کاهش صدور روادید عمره در روزهای اخیر

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت به مشکل اخیر کاهش صدور روادید اشاره کرد و افزود : متأسفانه طی چند روز اخیر شاهد کاهش جدی در صدور روادید از سوی کنسولگریهای عربستان در تهران و مشهد بودیم که این کاهش در یکی دو روز گذشته به کمتر از 50 درصد رسیده است ، طبیعی است اگر این روال ادامه پیدا کند با مشکل جدی در اعزام زائرین مواجه خواهیم شد.

تمدید مهلت پیش ثبت نام نوروزی عتبات عالیات

 محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز پیش ثبت نام اعزام نوروزی عتبات اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم و همچنین پیش بینی سازمان حج و زیارت مبنی بر ثبت نام نکردن عده‌ای از مردم به دلیل تداخل داشتن ثبت‌نام‌ها با سه روز تعطیلی 22بهمن، پیش ثبت نام نوروزی اعزام به عتبات عالیات تمدید شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج وزیارت ، کاروان ، عمره ، مهلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار