تدوین نقشه فقر کشور در سال 94 و پوشش بیمه ای مشاوره‌های قبل از ازدواج از جمله مهمترین اخبار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته بخش ویژه مراقبتهای قلب نوزادان در بیمارستان طبی کودکان با هدف کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلبی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

این طرح با افزایش 15 تخت نوزادان در بیمارستان مرکز طبی کودکان و همینطور برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و عملی ویژه پزشکان و پرستاران و پرداخت اضافه حقوق پرسنل جهت جذب پرستاران این بخش اهداف خود را دنبال خواهد کرد.
 
حقوق بهمن ماه کارگران صندوق فولاد واریز می شود 

به دنبال طرح ادعاهایی مبنی بر عدم پرداخت سه ماهه حقوق کارگران صندوق فولاد، حقوق دی ماه آنها پرداخت شده و تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه حقوق بهمن ماه پرداخت می شود.


نشست هماهنگی پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و گرجستان
 

نشست هماهنگی جهت برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان در تهران با حضور سفیر گرجستان در تهران و قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل برگزار شد.

 
امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و رفاه برای مبارزه با بی‌سوادی 


با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نهاد ریاست جمهوری تفاهم نامه‌ همکاری با موضوع مبارزه با بی‌سوادی و بازماندگی از تحصیل امضاء شد.
 

تامین مسکن اقشار کم‌درآمد از طرحهای مهم دولت است 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورایعالی رفاه وتامین اجتماعی، با اشاره به طرح مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی ویژه اقشار کم درآمد، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح بدلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، می تواند آثار مثبتی به همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد.

 
تدوین نقشه فقر کشور در سال 94 


علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه دومین مصوبه امروز جلسه شورای عالی رفاه، تدوین نقشه رفاه و فقر کشور بود توضیح داد: برای این که سیاست‌گذاری رفاه منسجم باشد نیازمند نقشه رفاه و فقر کشور با همکاری مرکز آمار بودیم که قرار شد تا نیمه دوم سال 94 بتوانیم این نقشه را برای کاهش نابرابری ها تدوین کنیم و برنامه ریزی‌های آن را انجام دهیم . 


افتتاح نمایشگاه کسب و کارهای خانگی استانهای محروم  
 
نمایشگاه عرضه محصولات کسب و کارهای خرد و خانگی برای فعالان استانهای محروم و کمتر توسعه یافته روز چهارشنبه 13 اسفند 1393 در پارک قیطریه تهران افتتاح می شود.


پوشش بیمه ای مشاوره‌های قبل از ازدواج
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۸۰ درصد علت بروز بیماری های نادر مسائل ژنتیکی است، بر گسترش بیمه ای آزمایش های ژنتیک تاکید کرد و افزود: مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز به بیمه متصل خواهد شد.

 
ویژگی های تشکیل و ثبت تعاونی ها و تشکل های تعاونی در بهمن ماه سال1393 در کل کشور
 
بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در بهمن ماه سال 1393، تعداد 144 تعاونی و 2 اتحادیه به منظور انجام فعالیت های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل و به ثبت رسیده اند.


ارتباط سازنده وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی با ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور 


پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ارتباط مناسب و سازنده این ستاد با وزارت تعاون،کارروفاه اجتماعی در حوزه پیشگیری، توانمندسازی،حمایت ها ودرمان خبرداد و گفت : سازمان های بهزیستی و فنی وحرفه ای کشورکه از زیرمجموعه های این وزارتخانه به شمار می روند درحوزه مبارزه با مواد مخدرفصل مشترک های بسیاری با این ستاد دارند .

انتهای پیام/
 

برچسب ها: وزارت ، کار ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار