حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر با تاکید بر وظیفه دولت برای ایجاد بستر لازم و فرهنگسازی گفت: حاکمیت وظیفه دارد در قالب حمایت‌ها و در بستر مناسب شرایط را برای رسیدن مردم به پوشش مناسب داشته باشد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره مد و لباس فجر، حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری چهارمین دوره جشنواره مد و لباس فجر گفت: چند نکته مهم و اساسی وجود دارد که ما باید نسبت به آن دقت داشته باشیم. نکته نخست این است که تمام انسان ها نیازمند تنوع در لباس و پوشش هستند به همین دلیل ما از گذشته تا امروز در پوشش کشور خودمان نیز تنوع بالایی را شاهد هستیم که نشان دهنده نیاز کشور به این بخش است.

وی در ادامه افزود: نکته دوم این است که ما در ایجاد پوشش های مختلف باید به مسائل فرهنگی کشور هم دقت داشته باشیم زیرا ما یک کشور اسلامی هستیم لذا باید برای پوشش ویژگی هایی را طبق اعتقادات خودمان مد نظر داشته باشیم.

نماینده خراسان رضوی تاکید کرد: مساله سوم این است که لباس‌های ارائه شده باید بتواند، زیبایی ها و جذابیت های لازم را ارائه کند تا انگیزه لازم برای انتخاب در مردم ایجاد شود. طبیعتا در این ماجرا باید به صورت منطقی نیازهای گروه های مختلف را به صورت متنوع ارائه کنیم.

پژمان فر بیان کرد: در حال حاضر یک حرکت حساب شده از سوی فرهنگ‌های بیگانه برای سلطه بر بازارهای پوشش ما در حال انجام شدن است لذا نیاز است که ما نیز وارد این عرصه شویم و با ایجاد تنوع به انتخاب افراد در جامعه کمک کنیم زیرا این سلطه گاهی آسیب های متعددی در قالب پوشش را بر روی خانواده و حریم افراد در جامعه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر وظیفه دولت برای ایجاد بستر لازم و فرهنگسازی گفت: طبیعتا حاکمیت برای اینکه بتواند مطالبات خود را در قالب جهانی داشته باشد وظیفه دارد در قالب حمایت ها و در بستر مناسب شرایط را برای رسیدن مردم به پوشش مناسب داشته باشد.

این نماینده کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: حمایت نسبت به گروه های که در این عرصه فعالیت می کنند بسیار مهم است لذا باید موضوع در برنامه مشخصی و توسط دستگاه های متعدد پیگیری شود و دستگاه‌های مربوطه آن را جدی بگیرند.

گفتنی است چهارمین جشنواره مد و لباس فجر تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ها ادامه دارد.


انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار