معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه توس سبب سالم تر شدن هوا نسبت به سال گذشته شده است.

علی رضا رحمتی معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به وضعیت مناسب و پاک هوای امسال مشهد اظهار کرد: کاهش سوخت مازوت به پایین تر از 50 درصد یکی از عوامل موثر در سالم تر شدن هوای مشهد است.

وی در ادامه در خصوص تعداد روز‌های هوای پاک امسال گفت: تعداد روز‌های سالم امسال 281 روز و در سال گذشته 218 روز گزارش شد بوتد که بر اساس این آمار تعداد روزهای هوای پاک امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی بیان کرد: 60 الی 70 درصد از آلودگی‌های شهر مشهد به دلیل تردد خودرو‌های سبک و سنگین است که خوشبختانه امسال با توزیع سوخت یورو 4 این میزان کاهش چشم گیری داشته است.

رحمتی ادامه داد: 95 درصد از سوخت نیروگاه توس در سال گذشته مازوت بود اما امسال بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سویسازمان استاندارد میزان سوخت مازوت در این نیروگاه کاهش یافت.

وی در پایان گفت: امسال با کمک شهرداری از تردد خودرو‌های دودزا در مشهد جلوگیری شده است و تعدادی از خودرو‌های فرسوده نیز از رده خارج شده‌اند که تمام این اقدامات در راستای بهبود کیفی زندگی مردم مشهد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هوای پاک ، استشمام ، مازوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار