در صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور موضوع‌های سود میلیاردی صنایع دستی در جیب چینی‌ها و ثبت نام 220 هزار داوطلب برای پرداخت جریمه سربازی پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  روزنامه وطن امروز، جام جم، ایران، خراسان، مردم سالاری، جوان و آرمان به مطالبی همچون انهدام بزرگترین باند قاچاق مواد محترقه، ثبت نام 220 هزار داوطلب برای پرداخت جریمه سربازی و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به‌ آن خواهیم داشت.

روزنامه ایران:
 
با توجه به تاریخ دیرینه صنایع دستی ایران، تاکید مسئولان بر تولیدات داخلی، کیفیت، زیبایی و تنوع صنایع دستی در استان‌های مختلف کشور باز پای صنایع دستی چینی وارد بازار ایران شده است.

صنایعی که با ورودش جیب بسیاری از ایرانی‌ها را خالی می‌کند.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سود میلیاردی صنایع دستی در جیب چینی‌ها، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ سالانه 6 میلیون دلار صنایع دستی چینی وارد ایران می‌شود، این در حالی است که از 500 میلیارد تومان درآمد سوقات زیارتی مشهد، هیچ سهمی به هنرمندان صنایع دستی ایرا نمی‌رسد.

در ادامه نیز موضوع‌های جایگاه صنایع دستی ایران، لزوم توجه به صنایع دستی هنرمندان داخلی، صنایع واردات در ایران، مشارکت 5 کشور خارجی، قبرس، استرالیا، هلند و امارات برای گسترش صنایع دستی ایران و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مخالفت مجلس با افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار، تسهیلات جدید بیمه بر شهروندان، داروهای وارداتی باز هم ارزان تر می‌شوند، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

*شبیخون ماهواره‌ها/کپسول لاغری سوپر اسلیم ماهواره‌ای، شیمیایی است

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به کپسول لاغری سوپر اسلیم لاغری است، می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ تبلیغات مواد آرایشی و دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای درست به اندازه حضور این سوقات فرنگی در میان خانواده‌ها قدمت دارد و از همان زمان برنامه‌های گوناگونی با بهره گیری از تکنیک‌های بالای تبلیغاتی، انواع و اقسام دارو و لوازم آرایشی نامرغوب را به نحوی به خورد مخاطب داده‌اند، همان به تازگی خبری درباره نوعی قرص لاغری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است که تایید وجود مواد شیمیایی و روان گردان در این کپسول‌ها ماجرا را دگرگون کرده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای، توزیع محصولات ماهواره‌ای در برخی از عطاری‌ها، کپسول‌های لاغری و روان‌گردان‌ها و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مرگ، ارمغان شبکه‌های ماهواره‌ای، دسترسی ساده و پیامکی به دارو‌ها، ثبت نام 220 هزار داوطلب برای پرداخت جریمه سربازی، انهدام بزرگترین باند قاچاق مواد محترقه، اجرای رتبه بندی معلمان در دست دولت، می‌پردازد.

روزنامه خراسان

*هجوم ریزگرد‌ها، این‌بار به بندرعباس

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هجوم ریزگرد‌ها، این‌بار به بندرعباس می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ درحالیکه میزان استاندارد ذرات هوا 150 میکروگرم برمتر مکعب است. غبار محیطی بندرعباس در روز شنبه به قرار میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که به عنوان هوای خطرناک محسوب می‌شود.

در ادامه نیز موضوع‌های وضعیت ریزگرد‌ها در بندرعباس، سطح کیفی هوا و میزان غبار محیطی بندرعباس، وضعیت فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین در خارج از منزل شهروندان، وضعیت آلایندگی هوا در استان‌های کشور و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درآمد 160 میلیون دلاری مالزی از گردشگران ایران می‌پردازد.

روزنامه آرمان

*سالانه 60 میلیارد نخ سیگار دود می‌شود

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سالانه 60 میلیارد نخ سیگار دود می‌شود، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ مصرف سیگار در کشور سالانه 60 میلیارد نخ است. از این میان 38 میلیارد نخ در کشور تولید، 19 تا 14 میلیارد نخ واردات رسمی و 10 تا 13 میلیارد نخ سیگار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

در ادامه نیز موضوع‌های جایگاه مصرف دخانیات در ایران، سیاست‌های قیمتی برای مصرف دخانیات، مرگ 9 هزار تن بر اثر مصرف سیگار، رسیدن جایگاه سوم ایران در مصرف دخانیات در چهل سال آینده و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کنکور به توان 2، کنکور هنوز به قوت خود باقی است، کنکور از پایه غلط است، می‌پردازد.

روزنامه جوان

*هوشمند سازی حمل و نقل شاید وقتگیر

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هوشمند سازی حمل و نقل شاید وقت گیر، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ درحالیکه هر روز بر بار ترافیک پایتخت افزوده می‌شود و مسئولان نیز بر استفاده از وسایل نقلیه عمومی تاکید دارند و بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری، باید 30 تا 35 درصد بودجه در حوزه حمل و نقل هزینه شود که متاسفانه از سهم اعتبارات این بخش در سال‌ آینده کاهش یافته است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های بودجه اختصاصی حمل و نقل عمومی در سال 94، اختصاص دو هزار و 100 میلیارد تومان برای مترو و 160 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، اختصاص بودجه 1600 میلیارد تومانی در مترو و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مخالفت با گران شدن یک تومانی سیگار و دور شدن 100 هزار میلیاردی سرمایه و چشم بستن مسئولان به روی 21 چشمی که دیگر نمی‌بینند، می‌پردازد.

روزنامه جام جم

*تاکسی یاب به ایران آمد

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تاکسی یاب به ایران آمد، می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ نرم افزار تاکسی‌ یاب از یک طرف به مسافران کمک می‌کند سریعتر و راحت‌تر بتوانند به تاکسی دسترسی یابند و از طرف دیگر رانندگان تاکسی نیز ناجار نخواهند بود برای پیاده کردن مسافران در کوچه‌ها و خیابان‌ها پرسه بزنند تا منتظر تلفن آن‌ها باشند.

در ادامه نیز موضوع وضعیت نرم افزار‌های تاکسی یاب ، دسترسی مسافران به تاکسی پس از ورود تاکسی یاب‌ها به ایران، تاثیر ورود تاکسی یاب بر کاهش ترافیک و آلایندگی هوا، ساماندهی تاکسی در ایران و ... بررسی می‌شود.

روزنامه مردم سالاری

*جایگزینی خط کفاف به جای خط فقر

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع جایگزینی خط کفاف به جای خط فقر، می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ برخی استان‌ها مانند ایلام و سیستان و بلوچستان به علت مشکلاتی از جمله جنگ زدگی، فقدان اشتغال، عدم مناسب سازی زیر ساخت‌ها و ... و پر تراکم ترین استان‌ها از نظر پوشش جمعیتی و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

در ادامه نیز موضوع‌های جایگاه وضعیت اقتصادی و موقعیت استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان، خانواده‌های زیر خط فقر در ایران، تفاوت شرایط جغرافیایی و محیطی استان‌های کشور و... بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، صفحات ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار