شهردار منطقه 9 از اجرای طرح‌های استقبال از بهار 94 با محوریت کمپین "آسمان آ‌بی، زمین پاک" و گرامیداشت ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید علیرضا حسینی در این خصوص اظهار کرد:  در آستانه نوروز 94 ویژه برنامه‌های  متعدد و متنوعی در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده که با مشارکت و هم افزایی دیگر نهادها و ارگان‌ها اجرایی  می‌شود.

شهردار منطقه9  افزود: آغاز سال 94 هم رنگ و بوی حضرت زهرا(س) بهار فاطمی را برای ایرانیان رقم زده و امیدواریم که اخلاق و رفتار ما در این  سال به سیره و منش بزرگ بانوی اسلام مزین شده و با هم فکری و همدلی بیشتر در رشد و تعالی جامعه ایرانی و اسلامی  گامی برداریم.

وی تصریح کرد: در طرح استقبال از بهار برنامه‌های فرهنگی ورزشی بسیاری پیش بینی و تدوین شده که امیدواریم با تلاش و جدیت  فراوان به بهترین شکل به مرحله اجرا برسد و تقارن ایام پایانی امسال با ایام  فاطمیه باعث شده به این برنامه‌ها با موضوعات  معنوی و مذهبی و بر اساس سبک ایرانی اسلامی  پیگیری شود.

حسینی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده فرهنگی و اجتماعی در  آستانه نوروز 94 نیز گفت: غبار روبی گلزار  شهدا و شستشو و نظافت‌های مساجد، جشنواره‌ نوروز هفت سین، سوگواره زنان فاطمی، جشن عیدانه و چندین و چند برنامه دیگر در  مراکز فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

وی خط کش محوری و بلوک عابر پیاده در معابر تعمیر و ساماندهی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح محدوده، همسطح سازی و پیوستگی گذرگاههای عابر پیاده و نصب تابلوی راهنمایی را از اهم برنامه های ویژه ترافیکی برشمرد.

وی اظهار کرد:‌ طرح‌ها به گونه‌ای پیگیری می‌شود که در ایام پایان سال هیچ گونه خللی در مسیر تردد شهروندان بوجود نیاید.

شهردار منطقه9 با اشاره به برنامه های حوزه خدمات شهری نیز کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان، بازپیرایی و ترمیم فضای سبز سطح منطقه و ورودی‌های ویژه ترمیم چمن کاری‌ها، ترمیم کفپوش زمین‌های بازی کودکان  و وسایل بازی، ایجاد فرش گل و گل کاری میادین و رفیوژ‌های وسط و پارک‌های محله‌ای، رسیدگی به  وضعیت آبنماهای سطح محدوده و رفع نواقص موجود و رنگ آمیزی المان‌ها و ارتقای زیبایی بصری را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها در راستای اجرای طرح "آسمان آبی، زمین پاک" گام‌های عمده‌ای برداریم.

وی بر لزوم ساماندهی و نگه داشت شهر در ایام نوروز سال 1394 و در راستای اجرای هرچه مطلوب تر طرح استقبال از بهار 94 تاکید کرد و گفت: بر همین اساس بازدید‌های مستمر در جهت اجرای کنترل سیما و منظر شهری در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: نحوه  و میزان اشکال اشغال توسط مصالح ساختمانی وحدت رویه الگوهای کارگاهی و رنگ بندی حصار پوشش موقت نما و اطلاع رسانی مناسب در خصوص ممنوعیت ساخت و ساز در بازه زمانی 29اسفند سال جاری لغایت 5فروردین 94نیز از جمله مواردی است که در حوزه شهرسازی و معماری با دقت پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اتمام عملیات عمرانی مستمر قبل از سال جدید برای فراهم آمدن زمینه آرامش و اسایش شهروندان در ایام نوروز فعالیت‌های حوزه عمرانی شهرداری نیز گفت:  لکه گیری صندلی و مرمت نوار حفاری و هم سطح سازی دریچه در سواره رو و پیاده رو، ترمیم انهار و جداول آ‌سیب دیده، رفع معارض پیاده رو، ساماندهی حریم کارگاه‌های عمرانی و هم سطح سازی پیاده رو با سواره و با ایجاد رمپ استاندارد و نیز جزو اقدامات حوزه عمرانی در ایام پایانی سال جاری است تا رضایت بیشتر شهروندان حاصل  شود.
شهردار منطقه 9 با اشاره به ایجاد فضایی شاد و سرزنده برای شهروندان و همچنین خدمات رسانی به مسافران نوروزی جهت استقبال از سال نو را از اهداف ویژه برنامه‌های استقبال از بهار دانست و گفت: علاوه بر برنامه‌های  ذکر شده، راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع رسانی، کمپ‌های اسکان موقت مسافران نوروزی، ایستگاه‌های ورودی شهر و استقبال از مسافران، اجرای تورهای گردشگری، برگزاری کلاس‌های آ‌موزشی نظیر نکات خانه تکانی، چهارشنبه سوری ایمن، محیط زیست، کاهش خطرات تردد، بازدید از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح محلات از دیگر برنامه‌های مهم در این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال با تمهیدات انجام شده و تلاش برای فرهنگ سازی  جهت کاهش خطرات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال از بروز بسیاری از اتفاقات ناگوار برای شهروندان جلوگیری کرد و شاهد نوروزی شاد و همراه با سلامتی برای آنان باشیم.

حسینی با تاکید بر اجرای تمامی برنامه‌های استقبال از بهار با محوریت کمپین آسمان آبی زمین پاک و گرامی داشت ایام فاطمیه ابراز امیدوار کرد و گفت:‌با همکاری شورایاران محلات و فعالیت شبانه روزی عوامل این شهرداری و ایجاد فضایی مناسب در این بخش از پایتخت بتوانیم رضایت شهروندان را فراهم و فضای مناسب را برای  مسافرات نوروزی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فاطمیه ، انقلاب ، ارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار