معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ارزیابی سطح جنگل‌ها در ده سال گذشته، کشور ما نمره 84 از 100 را گرفته و در جهان نیز ما رتبه 16 را داریم و کشور ما از 13 اقلیم شناخته شده در جهان، 11 اقلیم را دارد که در این مورد نیز ما جزء 5 کشور نخست تنوع اقلیم هستیم.

از 14 میلیون هکتار جنگل در شمال کشور، تنها از یک میلیون آن بهره‌برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "خدا کرم جلالی" معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در همایش روز درختکاری (روز بسیج همیار طبیعت)‌ که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)‌ برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز جامعه بشری دچار چالش‌هایی شده است و متأسفانه توازن در طبیعت بنا به دلایلی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: دیروز مقام معظم رهبری اشاره‌ای به مشکلات و چالش‌های این عرصه داشتند که به امید خدا امیدواریم سخنان ایشان نقطه عطفی باشد تا بتوانیم مقابل تهدیدها و خسارت‌های طبیعی به محیط زیست بایستیم و جلوی این خسارت‌ها را بگیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اشاره‌ای به چالش‌ها و دلایل عدم توازن در طبیعت و محیط زیست داشت و گفت: بحث تغییر اقلیم، تولید گازهای گلخانه‌ای، افزایش دما و کمبود آب، تعادل در طبیعت را به هم ریخته که باید برای جلوگیری از این روند مصرف سوخت را کاهش دهیم و فضای سبز را توسعه و گسترش بدهیم.

جلالی افزود: در ارزیابی سطح جنگل‌ها در ده سال گذشته کشور ما نمره 84 از 100 را گرفته و در جهان نیز ما رتبه 16 را داریم و کشور ما از 13 اقلیم شناخته شده در جهان، 11 اقلیم را دارد که در این مورد نیز ما جزء 5 کشور نخست تنوع اقلیم هستیم.

وی ادامه داد: ما 14 میلیون هکتار جنگل در شمال کشور داریم که متأسفانه تنها از یک میلیون آن بهره‌برداری می‌شود و در دولت یازدهم به این موضوع رسیدگی شده است و مقرر شده که از همه آن‌ها به نحو احسن بهره‌برداری صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان این که باید به جنگل‌کاری نگاه اقتصادی داشته باشیم خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در امر حفاظت محیط زیست افزایش پیدا کند و باید به این موضوع بیشتر بپردازیم زیرا یکی از مهم‌ترین محورهای راهبردی در وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار