رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت بالای بسیج که شجره طیبه انقلاب است، می‌توانیم نیازها را برطرف کنیم، زیرا بسیج این آمادگی را دارد تا در همه حوزه‌ها به دولت کمک کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم عزیزی رئیس سازمان بسیج سازندگی در همایش روز درختکاری (روز بسیج، همیار طبیعت) که در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز روز بسیج همیار طبیعت نامگذاری شده است و ما اکنون برای حفظ منابع طبیعی دو مأموریت مهم داریم که نخست آن حفظ و صیانت از جنگل‌های طبیعی است و دوم توسعه و گسترش این منابع خواهد بود، از همین رو باید در این دو مأموریت مهم به خوبی ایفای نقش کنیم.

وی اشاره‌ای به نقش مردم در رابطه با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست داشت و تصریح کرد: دلیل اصلی آن که مردم در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی نقش اساسی دارند ذی‌نفع بودن آنان در این منابع است، از همین رو با توجه به توانمندی‌های عظیم برجسته مردم می‌توانیم در توسعه پایدار منابع طبیعی این نقش را لحاظ کنیم، زیرا میزان اثربخشی و اثرپذیری در مردم بالا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در سند منابع طبیعی و آبخیزداری در افق سال 1404 یکی از شاخص‌های اصلی در خصوص منابع طبیعی مشارکت‌پذیری مردم در حفاظت از منابع طبیعی است که باید به رشد 100 درصدی برسد.

عزیزی ادامه داد: ‌در سند چشم‌انداز سال 1404 گسترش، عمق‌بخشی به روح تعاون و مشارکت عمومی در توسعه کشور از سوی سازمان بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است به همین منظور بسیج به عنوان ارتش بیست میلیونی می‌تواند با بهترین ظرفیت در این راستا خدمت کند.

وی گفت: در وقوع ریزگردهای جنوب کشور 288 هزار هکتار از اراضی خوزستان در معرض ریزگرد قرار گرفته است که بهترین اقدام، کاشت درخت و گونه‌های منطبق گیاهی ملی است که برای انجام این امر نیاز به روحیه جهادی، عزم ملی و اراده داریم، به همین منظور با بهره‌گیری از ظرفیت بالای بسیج که شجره طیبه انقلاب است، می‌توانیم این نیازها را برطرف کنیم زیرا بسیج این آمادگی را دارد تا در همه حوزه‌ها به دولت کمک کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این که مجموعه بسیج قدم‌های خوبی را در راستای حفظ محیط زیست برداشته است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه آبخیزداری 84 هزار 336 متر مکعب بند سنگی ملاتی، 49 هزار و 52 متر مکعب خشک‌چینی و 26 هزار و 359 هکتار ماکت‌بندی انجام داده است.

عزیزی با اشاره به اقدامات و عملکرد بسیجیان در عرصه سازندگی و حوزه منابع طبیعی گفت: در سازمان بسیج سازندگی از ابتدای سال جاری می‌توان گفت تاکنون 5 میلیون و 40 هزار و 841 اصله نهال را غرس، 791 هزار و 423 هکتار از مراتع را اصلاح و 4 هزار 132 هکتار بیابان‌زدایی انجام داده است و 3 میلیون و 120 هزار و 64 هکتار از جنگل‌های کشور را مورد صیانت قرار داده و بیش از 2 میلیون نهال از سوی این سازمان تولید شده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تدوین راهبردهای حفاظتی و بهره‌برداری از منابع طبیعی باید به صورت اصولی صورت گیرد تا بتوانیم در توسعه فضای سبز کشور کمک قابل توجهی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار