نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان برگزاری جلسه‌ای با بازرسان سازمان انرژی اتمی گفت: محور جلسه دو اقدام عملی باقیمانده بود که تبادل نظر بیشتری داشتیم و با توجه به اینکه موضوعات پیچیده بود، قرار شد جلسات دیگر در اواخر فروردین ماه برگزار شود.

جلسات بعدی با بازرسان آژانس اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "رضا نجفی" امشب پس از پایان جلسه‌ای با بازرسان سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: پیرو ملاقاتی که ظریف با آمانو در مونیخ داشت و همینطور دیدار متعاقب آنکه عراقچی به وین آمد و با آمانو گفتگو کرد، توافقاتی شد که پیرو آن جلسه امروز تشکیل شد.  
 
نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه محور جلسه دو اقدام عملی باقیمانده بود اظهار داشت: تبادل نظر بیشتری داشتیم و اطلاعات بیشتری بین دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد که به همکاری‌ها ادامه بدهیم.  
 
نجفی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین در مورد راه‌هایی که می‌شود به همکاری‌ها شتاب بخشید بحث و تبادل نظر شد و با توجه به اینکه موضوعات پیچیده هستند، قرار شد جلسات دیگری در اواخر فروردین ماه برگزار شود که تاریخ دقیق آن بعدا اعلام خواهد شد.

وی این جلسه را در مجموع بسیار جدی خواند و تصریح کرد: مباحث این جلسه فنی بود و سوالات و جواباتی که رد و بدل شد نشان داد دو طرف برای ادامه همکاری‌ها جدی هستند.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد که با جلسات دیگری که برگزار می‌شود بتوان پیشرفت بیشتری در مورد موضوعات فی مابین که مورد رضایت دو طرف باشد، داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ مذاکرات ایران و آژانس با حضور هیأت 5 نفره آژانس به ریاست ترو واریورانتا معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، مسئولان سازمان انرژی اتمی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در محل سازمان انرژی اتمی در تهران برگزار شد.

هیأت پنج نفره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ترو واریورانتا معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها یکشنبه شب به منظور گفتگو با مسئولان سازمان انرژی اتمی راهی تهران شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نجفی ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار