وزیر بهداشت در حاشیه مراسم بزرگداشت روز شهید گفت: وزارت بهداشت علاقه ای به تصدی گری ندارد و فقط سیاستگذار و ناظر است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز شهید و درجمع خبرنگاران، سود جویی را عامل اصلی استفاده از داروی تقلبی چشم بیان کرد و گفت: در حال حاضر پرونده متخلفان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است و وزارت بهداشت مسئولیت خود را انجام داده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که دو تیم از بهترین اساتید چشم پزشکی به معاینه و درمان چشم این بیماران پرداختند، افزود: این بیماران در بیمارستان های فارابی، لبافی نژاد بستری شده اند و به موازات آن نیز سازمان غذا و دارو مساله را پیگیری کرد.

دکتر هاشمی ادامه داد: از آنجا که چشم بخشی از مغز  می باشد، بنابر این عفونت چشم با عفونت دیگر اعضای بدن متفاوت است و بهبودی کامل در این موارد به کندی صورت می گیرد.

به گفته وی، در این وضعیت بازگشت بینایی زمان بر است و ممکن است چشم آسیب جدی دیده باشد و لازم است نمونه کشت عفونتها بررسی و سپس تصمیم های لازم گرفته شود.

وزیر بهداشت همچنین، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص در اختیار گرفتن برخی امور توسط هلال احمر گفت: وزارت بهداشت علاقه ای به تصدی گری ندارد و فقط سیاستگذار و ناظر است.

دکتر هاشمی با بیان این که از دستگاه هایی که تصدی گری وزارت بهداشت را کاهش دهند استقبال می کنیم، افزود: چنانچه حتی دستگاهی مسوولیت اورژانس به ویژه اورژانس هوایی که در آن نقص داریم را بپذیرد استقبال خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: من به هلال احمر پیشنهاد داده ام که بخش توانبخشی کشور را که یکی از حلقه های مهم درمان در کشور است را برعهده بگیرد زیرا دانش آموختگان خوبی در این رشته داریم اما تعداد مراکز توانبخشی کشور از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار