وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی انجام شده است البته هنوز در شروع کار هستیم و باید تمام کالاهای اساسی که ذخیره استراتژیک دارند در داخل کشور تولید شود.

دکتر هاشمی در برنامه امضای تفاهم‌نامه‌ی ارتقاء سلامت دهان و دندان بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه‌ی وزارت بهداشت تولید واکسن و دارو از مواردی هستند که در کنار تجهیزات پزشکی جزء کالای استراتژیک محسوب می‌شود. 
 
وی ادامه داد: سالهای زیادی مانده که اگر بخواهیم عملی نگاه کنیم با تحقق کامل اقتصاد مقاومتی با هدفی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی عنوان فرمودند، فاصله وجود دارد، ضمن اینکه تاکنون هم قدمهای مؤثری برداشته شده است. 
 
وزیر بهداشت گفت: برای تولید واکسن کارهایی انجام شده و در تولید مواد اولیه خوب پیش می‌رویم، در سال آینده برای تولید چند داروی جدید و هزینه‌بر با کمک داروسازی و بالینی می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم، ضمن اینکه در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری کارهایی انجام شده است. 
 
دکتر هاشمی در ادامه گفت: در حال حاضر در مسیر خوبی قرار داریم و طی سالها و دهه‌های بعد می‌توان امیدوار بود که اقتصاد مقاومتی محقق شود، البته با اعتباراتی که در نظر گرفته شده هنوز راه طولانی در پیش است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار