«علی اکبر ثقفی» گفت: فیلمهای هنر و تجربه در یک سال باید در 3 سالن به نمایش در بیاید زیرا این آثار می‌توانند مخاطب خاموش را به سینما بکشانند.

"علی اکبر ثقفی" کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص درستی چینش فیلم‌ها برای اکران نوروزی گفت: چون همه فیلم‌ها را ندیدم و با توجه به اینکه با برنامه‌ها و تدابیری که شورای نمایش برای متقاضیان اکران می‌چیند آشنایی ندارم و درون آنها نیستم در این خصوص نظری ندارم. 

این تهیه کننده بیان کرد: فکر می‌کنم امسال اکران نوروزی خوبی داریم. اگر بهتر از پارسال نباشد بدتر هم نیست و امیدوارم مخاطبان از دیدن این فیلم‌ها لذت ببرند. 

وی در خصوص اینکه آیا فیلمش قابلیت اکران نوروزی را داشته یا خیر عنوان کرد: فیلم ما اثر خاص و متفاوتی است. به نظر من فیل‌مهای هنر و تجربه در یک سال باید در 3 سالن به نمایش در بیاید. بحث فیلم‌های هنر و تجربه به خصوص "مردی که اسب شد" طوری است که می‌تواند مخاطب خاموش را به سینما بکشاند. 

وی افزود: کسانی که به سمت سینمای هنر و تجربه می‌روند خودشان بیشتر از طریق اینترنت فیلم‌ها را انتخاب کرده و می‌آیند و این باعث شده که هر روز بر تعداد مخاطبان خاموشی که به سمت هنر و تجربه می‌روند افزوده شود. 

این تهیه کننده ادامه داد: احساس می‌کنم حدود 3 الی 4 سال آینده جمع کثیری از تهیه کننده‌ها آرزو کنند که فیلم‌های خود را در بخش هنر و تجربه بسازند و عرضه کنند. 

"ثقفی" در پاسخ به این سوال که جای چه ژانری در سینمای ما خالی است، اظهار داشت: همه ژانرها  را داریم باید دید چه ژانری بهتر ساخته می‌شود. فکر می‌کنم جای کمدی‌های موقعیت و با ارزش در سینمای ما خالی است. 

وی افزود: با احترامی که برای همه فیلمسازان قائلم و نمی‌خواهم خدشه‌ای به آنها وارد شود ولی لودگی هم کمدی شده است و اکثر فیلم‌های کمدی ما بیشتر مسئله سطحی و جزئیات یک ماجرای کوچک را دارند که من از این قضیه پرهیز می‌کنم. 

این تهیه کننده بیان کرد: سینما در سال 93 نسبت به 3 الی 4 سال گذشته8 خود  رو به رشد بود و این جای  امیدواری است. 

"ثقفی" تصریح کرد: آرزو می‌کنم در سال 94 اهالی سینما کدورت و کینه در دور بریزند و همه باهم همدل و متحد شوند و فقط با آمدن سال نو ماشینها و لباس‌ها و... را نو نکنیم و دلهایمان را نو کنیم. 

وی بیان کرد: آرزو می‌کنم همانطور که سالن‌های زیادی در تهران و شهرستان‌ها در اختیار فیلم‌های حوزه هنری قرار داده می‌شود نگاه و تدابیر بیشتری در این زمینه برای فیلمهای هنر و تجربه هم صورت بگیرد. 

"ثقفی" افزود: البته اتفاق خوبی که با کمک حجت ا... ایوبی امسال رخ داد این بود که یک سالن از سینما فرهنگ را به فیلم‌های هنر و تجربه دادند که امیدوارم از این نوع اتفاقات بیشتر رخ دهد. 

"ثقفی" خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال جدید اهالی سینمایی که چندین سال است بیکار هستند مشغول به کار شوند یا اینکه تدابیری برای آنها اندیشیده شود تا بتوانند از حرفه خود استفاده کنند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار