در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در خردادماه 1393، مهم‌ترین اخبار به برگزاری رزمایش کرار مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در خردادماه سال 1393 به شرح ذیل است:

اگر سپاه ذره‌ای عقب‌نشینی کند شعاردهندگان نه غزه نه لبنان انقلاب را از درون می‌پوسانند

اولین فرمانده سپاه با اشاره به اینکه اسلام، حکومتی را که براساس رأی مردم و قوانینی خلاف حکم خدا باشد قبول ندارد گفت: لبه تیز تلویزیون‌های خارجی بر روی سپاه و ولایت فقیه است زیرا این نظام بر روی سپاه ایستادگی کرده و اگر سپاه ذره‌ای عقب‌نشینی کند آنها که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را می‌دادند این انقلاب را از درون می‌پوساندند.

جزئیات پیشرفت‌های پهپادی، سیستم پدافند هوایی و نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه/ سپاه معادلات امنیتی جهان را جابجا کرده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه امروز توانسته معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح جهان جابجا کند و هیچ‌گاه هیچ بن بستی را برای غلبه بر دشمن در مسیر خود ندیده و هرگز از قدرت و شوکت ظاهری دشمنان نترسیده، لذا موفقیت‌های سپاه تبدیل افسانه‌ها به واقعیت و شکستن کلمه غیرممکن است.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

وزیر دفاع در پاسخ به اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع امریکا درخصوص رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی
کشتی 1000 تنی یحیی یحیی با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500000 لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112 ذولفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند پدافند هوایی(فکور) که توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد، دارای ویژگی‌های خاصی است.

سامانه ارتباطات تاکتیکی رادار مطلع ‌الفجر(رسول) که توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد، دارای ویژگی‌های خاصی است.

وزارت دفاع عنوان نخست استقرار نظام مدیریت بهره‌وری کشور را در پنجمین دوره نظام ارزیابی ملی ۱۴۰۴ که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برگزار شد، به دست آورد.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا درباره مشخصه‌های سامانه‌های جدید فکور و رسول گفت:اولین امکان این سامانه‌ها تسریع در زمان است و این زمان با استفاده از سیستم‌های فکور و رسول که در دست تولید انبوه داریم به کسری از ثانیه‌ها تبدیل خواهد شد.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) در نشست خبری از اجرای بیش از 90 هزار ماموریت موفق توسط سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)در سال 92 خبر داد.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان روز جمعه در حاشیه سومین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو با خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد و دو طرف خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به فتح خرمشهر، گفت: اشغال خرمشهر بزرگترین پیروزی برای عراق محسوب می شد و صدام گفته بود که اگر ما بتوانیم خرمشهر را فتح کنیم کلید بصره را به ایران می‌دهد.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

وزیر دفاع گفت:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ادامه مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 حمایت می‌کنند و خواستار رفع تحریمهای ظالمانه و ابطال قطعنامه‌های صادره در شورای امنیت سازمان ملل که به بهانه‌های واهی علیه کشورم صادر شده هستم.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

ارتقای توان عملیاتی نیروی زمینی؛ مهمترین هدف رزمایش حیدر کرار و بیت‌المقدس 26راکت‌های نیروی زمینی در برد عمیق‌تری عقبه‌ دشمن را مورد هدف قرار می‌دهند/ برگزاری سه‌ رزمایش تخصصی تا پایان سال

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه در رزمایش موشکی امروز برای ارتقای برد راکت‌ها ،‌ دقت و قدرت تخریب بالای موشک‌ها ارتباط بسیار خوبی با صنایع دفاعی برگزار شد، گفت: ما نیاز داریم که در حوزه‌ی تاکتیک راکت‌های نیروی زمینی در برد عمیق‌تری اهداف دشمن را هدف قرار دهند.
ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی


امیر پوردستان اظهار داشت: یگان‌های نیروی زمینی در بخش‌های وسیعی از مرزهای غرب و جنوب غربی کشور مستقر هستند و بحمدالله از قابلیت بسیار بالایی در دفاع از مرزها برخوردارند.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ماموریت ناو سی‌ام تامین امنیت در خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند است و از خط استوا عبور کرد و برای اولین بار به اقیانوس هند جنوبی رفته و امروز در بندر دار‌السلام تانزانیا که سه الی چهار روز در آنجا می‌ماند.
از ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی و اصول سپاه اعتقاد به ولایت فقیه است که ادامه  ولایت ائمه معصومین (ع) است.
از ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران، اعمال مرتجعین را خیانتی بزرگ به اسلام دانست و افزود: مرتجعین با اعمال و رفتار خود از درون اسلام درحال ضربه زدن به اسلام هستند و البته این هم مکر خداست تا با عیان شدن سیاهی مرتجعین، درخشندگی اسلام رواج یافته توسط انقلاب اسلامی آشکار شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به ویژگی‌های خاص سامانه راداری قدیر اظهار داشت: این سامانه راداری در برابر جنگ الکترونیک دشمن مقاوم و قابلیت کشف این رادار توسط سامانه‌های موشکی ضدرادار بسیار کم است و همچنین تکنیک‌های جنگ الکترونیک در این رادار بسیار پیشرفته و منحصربه‌فرد است.

سردار دهقان بیان کرد: امروز صنایع هوایی وزارت دفاع به مدد دانش و توان رزمندگان، جانبازان و جهادگران این صنعت به‌ویژه در حوزه بالگردی با وجود اعمال بیش از سه دهه تحریم‌های سنگین از سوی دشمنان به‌عنوان صنعتی سرپا، سرزنده و پویا به فعالیت خود ادامه داده و نیازمندی‌های کشور و نیروهای مسلح را در این حوزه به‌خوبی تأمین و مرتفع کرده است.
از ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی

بنابراین گزارش سامانه راداری پیشرفته قدیر از نوع جستجو و کشف اهداف به صورت سه بعدی و دائم کار می‌باشد که با بردی درحدود ۱۱۰۰ کیلومتر قادر به کشف اهداف با سطح مقطع بسیار کم است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار