در 13 آبان ماه 1358 که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره)، سفارت آمریکا را تسخیر کردند و عباس نخستین کسی بود که وارد لانه جاسوسی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید عباس (محمد) ورامینی

عباس پنجم بهمن ماه 1333 دیده به جهان گشود و از دوران کودکی شاد، بانشاط و بچه‌ای مذهبی، فعال و زرنگ بود.
  
در دوران نوجوانی، در ایام محرم، دوستان و همسالان خود را در محل جمع کرده و هیئت تشکیل می‌داد.

عباس پس از گرفتن مدرک دیپلم، به سربازی رفت و پس از گذرانیدن دوره سربازی، در کنکور شرکت کرد و در دانشگاه در رشته "تربیت کودک" پذیرفته شد.

شهیدی که خادم کودکان بی‌سرپرست بود/ نخستین فردی که وارد لانه جاسوسی شد، که بود؟

همزمان با تحصیل به پرورشگاه می‌رفت و همچون پدری به کودکان بی‌سرپرست خدمت می‌کرد. همزمان به اوج‌گیری انقلاب در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد.

در 13 آبان ماه 1358 که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره)، سفارت آمریکا را تسخیر کردند. عباس نخستین کسی بود که وارد لانه جاسوسی شد و یک سال در آنجا فعالیت کرد بعد از مدتی وی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در مرکز آموزش سپاه منطقه 10 به فعالیت پرداخت به همین دلیل با شروع جنگ تحمیلی به جبهه شتافت.

شهیدی که خادم کودکان بی‌سرپرست بود/ نخستین فردی که وارد لانه جاسوسی شد، که بود؟
  
در عملیات "بیت‌المقدس" به واسطه شجاعت، ایمان و خوش خلقی فرمانده یکی از گردان‌های تیپ حضرت رسول‌الله(ص) بود و در آن عملیات از ناحیه صورت مجروح شد و مدتی در بیمارستان بستری شد.

شهید ورامینی نمازش را اول وقت می‌خواند. در امر به معروف و نهی از منکر خیلی جدی بود و با قرآن انس داشت.

شهیدی که خادم کودکان بی‌سرپرست بود/ نخستین فردی که وارد لانه جاسوسی شد، که بود؟

این شهید بزرگوار پس از بازگشت از مکه عازم جبهه شد و پس از مدت کوتاهی، در عملیات "والفجر4" در پنجوین بر اثر اصابت ترکش خمپاره در نیمه شب دوشنبه 28 آبان ماه 1362 به آرزوی دیرین خود رسید و شهد شهادت را نوشید.

روحش شاد و یادش پررهرو و گرامی باد  
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار