قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر گفت: تاکنون 436 هزار ميليارد ريال براي ساخت دو ميليون و 300 هزار واحد هزينه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اصغري مهرآبادي با اشاره به اينکه ساخت دو ميليون و 300 هزار واحد مسکن مهر به عنوان اقدامي بي نظير از نظر کميت از ابتداي شروع اين طرح در کشور هدف گذاری شده است گفت: تاکنون ساخت يک ميليون و 730 هزار واحد تمام شده و از اين تعداد يک ميليون و 420 هزار واحد به متقاضيان تحويل شده است.

اصغري مهرآبادي افزود:دولت گذشته 500 هزار ميليارد ريال اعتبار براي ساخت مسکن مهر تخصيص داده بود که تاکنون از اين ميزان 436 هزار ميليارد ريال براي ساخت دو ميليون و 300 هزار واحد هزينه شده است.

وي با اشاره به توجه ويژه دولت براي تکميل و تحويل اين واحدها به متقاضيان گفت:در اين زمينه وزارت راه و شهرسازي به منظور کمک به متقاضيان و افزايش تسهيلات اين طرح از 230 و 250 ميليون ريال به 300 ميليون ريال براي هر واحد، تفاهم نامه اي با بانک مرکزي امضا کرده است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر گفت: امکانات زيربنايي براي 270 هزار واحد مسکن مهر آماده تحويل در کشور تاکنون از سوي دستگاه هاي ذيربط اجرا نشده است.

 اصغري مهرآبادي امروز در جلسه شوراي مسکن مراغه افزود: مراحل احداث اين واحدها پايان يافته اما نبود امکانات زيربنايي از جمله برق، گاز و آب در آن ها، باعث تاخير در تحويل به متقاضيان شده است.

وي افزود: وزارت نيرو در اين ارتباط همکاري تنگاتنگ با وزارت راه و شهرسازي دارد و علت تکميل نشدن خدمات زيربنايي اين واحدها، همکاري نکردن سازندگان و متقاضيان است که تلاش مي شود با اجراي قوانين، ارايه اين خدمات سرعت گيرد.

اصغري مهرآبادي افزود: دولت گذشته 500 هزار ميليارد ريال اعتبار براي ساخت مسکن مهر تخصيص داده بود که تاکنون از اين ميزان 436 هزار ميليارد ريال براي ساخت دو ميليون و 300 هزار واحد هزينه شده است.

وي با اشاره به توجه ويژه دولت براي تکميل و تحويل اين واحدها به متقاضيان گفت:در اين زمينه وزارت راه و شهرسازي به منظور کمک به متقاضيان و افزايش تسهيلات اين طرح از 230 و 250 ميليون ريال به 300 ميليون ريال براي هر واحد، تفاهم نامه اي با بانک مرکزي امضا کرده است.
اصغري مهرآبادي گفت:اکنون تمام صاحبان واحدهاي برخوردار از 70 درصد پيشرفت فيزيکي مي توانند از تسهيلات 300 ميليون ريالي براي تکميل واحدهاي خود بهره مند شوند.

وي با بيان اينکه تکميل واحدهاي مسکن مهر در کشور نيازمند تغيير نگاه مسئولان منطقه و متقاضيان است گفت:تمام متقاضيان بايد آورده هاي خود را افزايش دهند و مسئولان منطقه نيز از منابع استاني براي تکميل و ايجاد امکانات زيربنايي براي اين واحدها اعتبار تخصيص دهند.

مجري ويژه و قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر از تخصيص 10 ميليارد ريال براي تکميل ديوارهاي حايل مسکن مهر مراغه خبر داد و گفت:براي ساخت يک باب مسجد درکنار مسکن مهر گلشهر اين شهرستان نيز يک ميليارد ريال از سوي اين وزارتخانه تخصيص مي يابد.

اصغري مهرآبادي افزود:براي احداث يک باب مدرسه 12 کلاسه در اين شهرک، علاوه بر تحويل زمين آن از سوي اين وزارتخانه، بخشي از هزينه ساخت آن نيز تامين و يک باب کلانتري نيز به منظور تامين امنيت ساکنان اين واحدها احداث مي شود.

احداث شش هزار و 667 واحد مسکن مهر در مراغه هدف گذاري و تاکنون چهار هزار و 761 واحد مسکن مهر تحويل متقاضيان شده و يک هزار و 280 واحد خودمالکي نيز در اين طرح احداث شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار