نخست وزیر عراق طی سخنرانی در جمع هیئتی از اهالی حلبچه گفت رژیم بعثی صدام و گروه تروریست داعش هر دو دست به کشتار مردم عراق می زدند و جنایت حلبچه نباید فراموش شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، نخست وزیر عراق گفت جنایت رژیم بعثی در حلبچه نباید فراموش شود.

براساس اطلاعیه ای که دفتر نخست وزیری عراق صادر کرده است : حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیروز پنج شنبه طی سخنرانی در جمع هیئتی از اهالی حلبچه که اعضای خانواده هایشان در حملات شیمیائی رژیم سابق بعثی کشته شده اند گفت : رژیم بعثی صدام و گروه تروریستی داعش شیوه و رفتار مشترکی داشتند و هردوی آنها دست به کشتار مردم عراق می زدند. جنایت حلبچه نباید فراموش شود و البته هدف از آن انتقام گرفتن نیست بلکه برای جلوگیری از تکرار آن در آینده است.

وی گفت رژیم صدام این جنایت را در روز روشن و در میان سکوت جهانیان انجام داد. وی افزود: انسان می تواند به دین و مذهب و قومیت خود افتخار کند اما این افتخار نباید به معنای نادیده گرفتن و کنار زدن دیگران باشد.

العبادی گفت: تکثر گرائی برای عراق خوب است و مهم است که ثروت و خدمات در همه استانها به صورت عادلانه توزیع شود.

رژیم سابق عراق در 16 مارس 1988 شهر حلبچه را بمباران شیمیائی کرد که به کشته شدن پنج هزار نفر از ساکنان این منطقه و مصدوم شدن هزاران نفر دیگر منجر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار